Högberg var viktig inte bara för att han var en bra målvakt. Han kanske var lika viktig i omklädningsrummet. Han kommer alltid finnas i mitt hjärta. Årets mvp dessutom.
Visst Helg-ankan är inte lika bra målvakt. Ingen behöver diskutera det. Men jag tycker faktiskt Helg-ankan får för mycket skit, generellt. Ser vi det hela med matematikerns ögon, då tog högga ( när han var som bäst över en säsong ) 2 skott mer på hundra försök. Kanske inte helt avgörande över våran placering i tabellen trots allt. Visst snodde Högberg en del poäng. Vi kanske haft lite fler poäng i dagsläget om Högberg stått. Men problemet sitter i defensiven om vi tittar på insläppta mål. Utespelarnas agerande och tafattheten i att ta bort spelare framför mål. Trots det ingen katastrof.
Vi har vi släppt in lika eller mindre antal mål än tex Färjestad och Skellefteå.
Problemet är att vi som har en väldigt framtungt lag inte kan göra mål. Både HV71 och Örebro har gjort fler. Med dagen trupp, borde vi ligga högt upp i den tabellen. Det är troligen där vi kommer se skillnad med en ny tränare. Åtminstone hoppas jag det.