Metallica Ben “Corsikungen” Maxwell på 18% alltså. Fantastiskt dåligt.
Ja, inga vidare siffror på slutet från Maxwell. Han är dock, tillsammans med (eller tack vare?) Little, den enda forwarden i laget som förväntas vara inne på fler mål framåt än bakåt i laget.
Metallica har du någon aning om varför man inte har provat Ehn - Strandberg - Rattie igen?
Nej, kedjekonstellationer är inget de bollat med mig egentligen. Jag pratar mest med Peter.
HOCKEY Har du nån känsla kring hur utfallet är i de matcher vi torskar game score? Det verkar ju vara vår grej.
Magkänslan säger att vi vinner 30% av matcherna när vi också vinner xG och att vi vinner 40% av matcherna där vi torskar xG. Kanske kan göra en sammanställning om jag får lite tid över (men fritt fram om någon annan vill göra en också). Tycker att Tobbelito har en trolig förklaring i sin kommentar:
Tobbelito Har inget direkt underlag mer än intuition men känns inte orimligt att man (i hyfsat jämna matcher) ofta har sämre statistik än motståndaren när man vinner eftersom laget som ligger under ofta pressar på för en kvittering medan man själv bevakar sin ledning. Tvärt om varför man har bättre statistik när man torskar ej jämn match.
Det hade varit intressant att ta fram “Close xG”, på samma sätt som “Close Corsi”. Det vill säga att även ta fram en sammanställning på xG när matchen är inom ett måls marginal, eller lika i tredjeperioden.