jg Det allvarligaste i detta är ju att Ljungh och Russel gått ner sig så mycket. De måste upp. Sedan det vi alla sett att Mattå är sämst…
exile82 jg frågan är ju vad för förväntningar vi ska ha på Russell. Är det rättvist att förvänta sig att han ska göra närmre 20 kassar egentligen? Ljungh däremot har haft det motigt, men jag tror att han kommer att komma igång. Det är jag mindre orolig för.
jg exile82 Nä jag håller med 10-15 mål är nog mer realistiskt men den där poängen ska väl visa mer än bara mål? Ska väl spegla prestationen och hur mycket man skapar…
Metallica exile82 Ljungh däremot har haft det motigt, men jag tror att han kommer att komma igång. Det är jag mindre orolig för. Håller med om det. Kanske vår absolut viktigaste forward i laget. Själva motorn i en förstakedja. Därför är det givetvis oerhört viktigt att han snabbt hittar sitt spel när han är tillbaka. Men han har alltid levererat tidigare i karriären och kommer att göra det framöver. Min största fråga är snarare vem man ska spela på kanten i den kedjan när han är tillbaka. Little går fetbort av uppenbara anledningar. Så vad har man kvar? Mattå och Hännikäinen? Nej…
exile82 Metallica det är ju lite tunt på spets, minst sagt. Jag tyckte att Lilja kändes lite ljummen i våras men den spelstilen hade nog fan behövts ändå, givetvis på Matteaus bekostnad. Hur som helst, jag tror att vi har lite sparkapital i Markus Kungh
alfie Metallica Så vad har man kvar? Mattå och Hännikäinen? Fy fan.. när man tar bort Little väljer vi mellan dessa herrar och Gallo på LW. Osar inte klass direkt. Man kan ju slänga in Ehn där igen men det känns vanskligt nu när fjärdekedjan är så het.
Hank Vi är bättre än Timrå igen, men förlorar också igen Riktigt fin Corsi på Junland Synd att inte Hännikäinen fick sätta den, 3e-kedjan var värd lite utdelning idag
alfie Ändå en bra match med Clubenmått mätt. Bättre än känslan var igår. Inget bra tecken när förstakedjan är konsekvent sämst…
exile82 Men Strandbergs lina har varit helt under isen ett par matcher nu. Kan inte vara kul för Strandberg att åka runt med två blysänken…
pHiLLL exile82 Strandbergs lina var ju bra när den bestod av Ehn-Strandberg-Rattie. Nu är Ehn-Costmar-Gallo bra. Coincidence? I think not.
Anonymous6 alfie Du får åka på fler hemmamatcher, det gick ju bra sist. Hade du varit på plats så hade Hännikeinen nätat. #Alfieeffekten
HlinkaHlavac alfie Ja, Bystedt bör leta ny klubb om han vill få en bra karriär. Östman hatar juniorer.
Strategen @Hank Skulle du kunna vara snäll att lägga upp en sammanställning av CF/CA/CF%/CCF% så här långt? T ex tar vi Sjöströms match senast så var de höga men GS låg. Vore spännande att se totalen.
Hank Strategen Skulle du kunna vara snäll att lägga upp en sammanställning av CF/CA/CF%/CCF% så här långt? Taget från SHLs hemsida:
Strategen Haha, så Ljungh är i klass med Matteau. Fantenberg som vi anser är bästa back “anses” sämst av Corsi. Vi behöver Hävelid tillbaka. (@Hank Tack för statsen. Ska leta på SHL’s hemsida innan jag frågar nästa gång 😉)
Hank Strategen Fantenberg som vi anser är bästa back “anses” sämst av Corsi. Visst att vi inte var så spelförande med Schira och Fantenberg på isen tillsammans, men det släpptes o andra sidan inte till många chanser bakåt. Med dem två tillsammans på isen förväntades vi bara släppa in 1,5 mål per 60 minuter.