Det här tycker jag också visar att vår oförmåga att göra mål den här säsongen ofta styr vårt öde.
Jag räknar till 16/18 punkter i rögles slott, vi gör noll mål. Övriga lag i SHL gör minst två på utfallet.
Mål förändrar matchbilder, har kontinuerligt dialog med Rögle-folk som var missnöjda med den biten igår och Arvid Holm är den som gör att matchen slutar med walk in the park. Det är otur om det sker sällan men när du blir nollad så många gånger som LHC blivit den här säsongen är det ett mönster.
Flera spelare som tog sig in på mål vänder bort igår, kolla Kovacs borta mot Brynäs första matchen, bryter in och gör ett kanonmål, får samma läge igår men istället för att ta den vägen som kan göra ont men leder till målchans vänder man ut mot hörnet och hela spelvändningen dör ut. Det finns fler exempel inte bara Robin men den var så tydlig.
Det bottnar givetvis i bristande självförtroende och här är frågan om tränarteamet klarar av att ge den energi som krävs, jag är osäker, det är tufft när man ”startat om” så många gånger som man gjort den här säsongen.
Förra året var jag oroad men just nu är jag snarare livrädd, energin finns inte som jag upplevde fanns förra året, det här kan bli veckan framåt nu vi minns där resan mot HA började.
Det kan också bli ännu ett great escape men känslan är annorlunda den här gången och det gör mig ledsen.