Gardet du rentav blåljuger om att alla runtom LHC inte sluter upp bakom mer än herrlaget och att Luleå är sååå mycket bättre kring det.
Som du säger så är jag engagerad kring damlaget, och det finns INGA lögner i att vissa i ledningen helst vill att damlaget försvinner, inklusive genom aktivt sabotage. Vi är en del som på riktigt är oroliga för att vi till nästa säsong inte längre kommer ha något damlag i SDHL, och därmed inte heller får ha något HG för tjejer. Så ja, det är en känslig fråga för mig och det gör mig väldigt frustrerad att se supportrar sitta och hacka på ett lag som knappt får nåt utrymme i lokaltidningen, så den enda kanal som man verkligen kan få visa upp sig i är den egna föreningens sociala media. Men då tar de alltså plats som herrlaget borde ha, vilket såklart är helfånigt.
Bara det att White Lions satt knäpptysta i fredags tills det var dags för A-laget, och satte igång innan tjejerna ens kommit av isen, det blir så jävla tydligt. Tjejerna har legat i toppen av världens bästa damliga i många år, och får inte ett skit gratis just för att de är tjejer och “ingen” vill se dem spela. Att då se hur folk samlas på t ex Luleås och Brynäs matcher får mig att skämmas som LHC-supporter. De spelar med samma lejon på bröstet som herrarna, vad har de gjort för att förtjäna all skit de får?