Mosvaka Mycket mer lättillgängligt att kolla när damerna spelar nu när det sänds på Youtube måste jag säga.
Det mesta pekar på att damlaget kommer att tvingas kvala för att hålla sig kvar.
Ponera att de åker ur. Tror ni att det skulle påverka herrlagets ekonomi ännu mer negativt än tidigare eller kommer vi bli av med en stor kostnad tack vare en betydligt mindre truppbudget?
Jag personligen tror att sponsorerna troligen skulle börja ställa hårdare krav på att Cluben lägger betydligt mer pengar på damlaget, med motiveringen att damerna inte får tillräckliga resurser för att lyckas. Det kvinnliga sportcheferiet eller damspelarna kommer givetvis inte se sig själva i spegeln eller ta något eget ansvar utan kritiken kommer såklart riktas mot herrarna och CJS framförallt.
Jag baserar min spekulation på Schrödingers feminism: När en kvinna är framgångsrik beror det på att hon är självständig och “empowered” men när hon misslyckas beror det på att män är svin.
Kan ni se ett annat förfarande eller tror ni att det ligger nåt i min spekulation?