Vinhandlarn Det här är inte ett svar till enbart dig, det är ett svar till alla dem som antingen vill att vi ska börja ha den gamla logotypen på matchstället - eller göra det som du skrev - som en del förespråkar, dvs förfina den gamla logotypen.
Jag förstår ditt förslag-och dem som förespråkar det du skrev, men det som är gammalt (både saker som är abstrakt och saker som är konkret) ska få förbli gammalt, ska ge ett exempel - De slott som än idag existerar och som visar ur ett historiskt perspektiv-att Sverige en gång i tiden var en stormakt, med pampiga salar, enorma portar-och ståtligt utseende - det ska få vara och-bör vara orört. Likaså..
När det kommer till logotypen, så ska den få förbli orörd, nu är inte jag en förespråkare när det kommer till den gamla logotypen, men jag tror inte att den rätta vägen heller är, att förfina och putsa till den gamla loggan, utan det är om man kan få fram ett enormt mycket bättre alternativ - som gör att folk hajar till när dem ser vår logga - först då kan vi byta från den vi har nu, då den vi har nu..
Den är bra, den är på vissa sätt älskvärd-och till och med, lite modern, den hänger med i tiden, om man säger så. Men den är inte “för modern” eller “omodern” och inte heller “för omodern”..
Med detta sagt, tycker jag själv personligen att Logotypen ska ändras först när En enorm mängd LHC-supportrar-och även ledningen inom LHC:s organisation får känslan-och intrycket av den ‘nya’ ännu otillverkade-eller funna loggan:
“Woooow! Jävla SNYGG och UPPKÄFTIG den är! Den här kan stå för det som vi vill stå för - att vi är något och räkna med och när andra lag kommer hit - då ska dem fan få veta att spela i vår hemmaborg - det är ingen lek, dem ska få veta att dem lever!”
Lite som att.. Dem ska tappa hakan-och knappt få fram ett ord.
Det är lite av det, tänker jag, som logotypen ska signalera. Och Ja - en logotyp ska sända signaler - en logotyp ska bringa budskap - en logotyp är en bild i grund och botten från början - som ska säga tusentals ord.