Efter att ha låtit nyheten marinera ett tag så måste jag säga att det här blev riktigt riktigt bra! En värdig uppgradering av vårt första klubbmärke som därtill integreras med det första stadsvapnet i och med typsnittet och stjärnorna, samt linjerna runt om. Kan förstå er som hade föredragit en åttauddig stjärna för att göra kopplingen till det första stadsvapnet tydligare, men det kanske var meningen att ha en sexuddig stjärna för att göra vårt märke unikt och inte allt för likt det första stadsvapnet? Alternativt finns det senare stadsvapen som har en sexuddig stjärna, men den enda Linköpingskoppligen jag kunde hitta var från Föreningen Gamla Linköping som använder en sexuddig stjärna i sitt emblem:

Hur som haver så ger jag stor credd till LHC som verkligen lyssnade på feedback från supportrar och gamla ledare och spelare under processen när man designade klubbmärket, något som sätter ett exempel för andra klubbar som byter klubbmärke (host Frölunda host). Man har verkligen lyckats respektera och skildra arvet hos både LHC och staden Linköping. Inte illa från en så kallad “plastklubb utan historia”!
Medlemmarna röstade tillbaka vårt arv som styrelsen körde över under 90-talet och det har gjort att vi äntligen har ett klubbmärke som är bland de snyggare i ligan. Nästintill alla LHC-supportrar tycker att den är läcker och nu känns det som att vi äntligen kan vara stolta över vårt klubbmärke igen! Hatten av LHC!