Måste ändå säga att den här tråden gjort en resa. Från att klubbmärket skulle vara större katastrof än när vi släppte in mål i sista minuten mot HV till att folk nu sitter och väntar på sommarkollektionen 😄
Jag var också skeptisk från början. Tänkte mest ”jaha, nu ska de modernisera sönder något igen”. Men ju mer man ser märket på merch, grafik och i olika sammanhang desto mer känns det ändå… rätt? Inte perfekt kanske, men klart bättre än vad många (inklusive jag själv) trodde första dagen.
Sen får man faktiskt ge klubben lite pluspoäng för kommunikationen. Förklaringar kring stjärnorna, historien och tankarna bakom har nog räddat många poäng i den här debatten.
Och största skrällen av alla: till och med Kjeppkinesen verkar ha gått från totalt kärnvapenkrig mot märket till ”jag är fortfarande skeptisk men…” 😄 Den dagen även han beställer en hoodie vet man att processen är klar.
Landar väl nånstans på: inte världens största uppgradering, inte världens undergång. Mest bara… ett nytt klubbmärke som börjar kännas mer och mer LHC.
Nu väntar vi bara på tröjorna innan forumet hittar nästa sak att vara förbannat över 😉
Inlägget är gjord med stöd av AI-verktyg från OpenAI och kvalitetssäkrad av Fantomen.