Fredde Sen får jag erkänna, som @Jocke var inne på i sitt svar till mig, jag är 90-talist och har noll relationer till gamla märket, så det är delvis samma anledning det gör ont att byta nu.
Det är sånt här som gör att jag vill ha tillbaka den gamla loggan ännu mer. Det är en sak att tycka att den ena är snyggare än den andra osv, högst rimligt och det får man respektera. Men det jag har oerhört svårt för är när en del av supporterskaran mer eller mindre förkastar en tid som existerade innan just dom fick självmedvetande. LHC är LHC, oavsett när folk föds och oavsett vad just dom associerar LHC till. Det spelar liksom ingen roll att vissa inte kan identifiera sig med den gamla loggan. Det är LHC.s logga oavsett vad ni tycker. Så, börja identifiera er. 😉
Kanske är det här till stor del LHC:s fel och en anledning till att man har identitetskriser. Framför allt i början av Elitserietiden och framåt då det var full gas framåt, ingen blickar bakåt. Man var så på att bygga något nytt och hållbart för den högsta serien i en allt mer kommersialiserat samhälle att man själva glömde var man kommer ifrån. Vi växte så fort, så många nya supportrar kom till så dom som redan fanns inte var i tillräcklig skara för att omfamna alla i det som då var LHC. Alla fick bygga sin egen bild från scratch. LHC bidrog definitivt inte till att behålla någon sammanhållen identitet under den här perioden utan det var full fart framåt mot nya tider som gällde.
Jag har kanske två säsonger i ryggen med den gamla loggan, resten med den nya. Har inga direkta eller specifika minnen av något med LHC med den gamla loggan på bröstet. Typ två säsonger med LHC i helrött innan man bytte till blått. Min relation med klubbmärket är nästan densamma som din. Växte så klart upp i en tid då LHC existerade enbart med det gamla, men det var på 80-talet och då gick inte jag (som liten pöjk) på hockey. Däremot har jag varit med i en helt annan tid när LHC var något helt annat än vad det är idag och har upplevt LHC i olika stadier.