Är ju lite intressant att läsa hur tongångarna gick i Luleå lägret när dom väl bytte tillbaka till sin gamla.
Jag fastnade för ett inlägg och det är väl lite vad jag känner:
Gillar ej det nygamla klubbmärket. Herregud ved beige det är. Jag hade kunnat köpa det om man liksom gjort en grafisk förändring förknippad med nuet.. D.v.s. moderniserat det inför framtiden.
Att utveckla det gamla till något mer modernt (likt förslag som lyfts tidigare på forumet)… Visst det kanske inte är vanligt förekommande i det svenska föreningslivet, men blicka ut över Europa och övriga världen så är det inte ovanligt med klubbar som har bra mycket längre historia och tradition än oss som förnyar / förbättrar sitt klubbmärke.
Varenda storklubb i PL / Serie A har ju för tusan bytt både en, två och i vissa fall tre gånger sedan vi grundades.
Kolla bara en klubb som Juventus där det blev ramaskri bland supportrarna då man gjorde en stor förändring 2017, trots det så har de kommersiella intäkterna ökat stadigt år efter år sedan man bytte klubbmärket.
Vi skulle ju trots allt med största sannolikhet hålla oss till själva grunden med ett vitt lejon och inte ta ut svängarna ordentligt, så jag hade inte haft några problem med att lämna klubbmärken som känns förlegade och omoderna till något med en mer modern touch. Tror vi i det långa loppet bara hade mått bra av det och att det skulle kunna gynna oss sett till merchförsäljning osv med något som känner mer rätt i nutid.
Men det kommer ju alltid vara skilda åsikter i denna fråga och hur det än blir kommer folk vara missnöjda, vi får väl se om det lyfts på något möte framöver så blir det väl svart på vitt vad medlemmarna tycker. För det är ju det som räknas och kommer fälla avgörande, bli medlem!