edenbrah Rätt anmärkningsvärt hur tre tränarkonstellationer ihärdigt parat ihop Little och Ljungh när de haft knappt fem matcher med kemi emellan dem.
Rätta mig om jag har fel, men nämnde inte Östman någon gång innan säsongen att laguttagningen skulle vara mer prestationsbaserad? Rent skitsnack i sådana fall med tanke på att:
- Två av de högst betalda spelarna får fortsatt spela i förstakedjan tillsammans.
- Vår första PP-formation, med tänkta poängspelare, är fullständigt usel, men får trots det alldeles för mycket istid i spelformen medan vår andra PP-formation knappt får 30 sekunder per match att spela ihop sig.
- Costmar har varit bättre än Törna under säsongsinledningen, men hamnar ändå under Törna i rangordningen. Törna har även en fortsatt garanterad plats i PP när Costmar är den ende tillsammans med Russell som gjort mål i PP för oss.
- Junland får drygt den istid han hade innan operationen när han tydligt inte är redo att käka så mycket istid.
- Jimmy går, i normala fall, före spelare som Ekmark, Bystedt och Weigelt när han är sämre än dem.
Det finns säkert fler exempel jag glömt, men poängen är att det fortsatt handlar väldigt lite om prestationer och mer om de tänkta rollerna spelarna ska ha. Det är inte värt att fasthålla sig vid det så pass mycket så att det hämmar laget.