Man ska väl vara glad, men jag är så jäkla irriterat. Förbannad rent ut sagt, hur i helvete behandlar man våra supportrar som sitter i rullstol.
Idag var det alltså 4300 i arenan, lika glest som det var i övriga arenan var det uppe på rullstolsläktaren. Ändå har vi publikvärdar som ska se till att ledsagare inte sitter på stol bredvid personen med funktionsnedsättning? Trots det faktum att en drös med platser stod tomma.
Visst jag förstår logiken med brandföreskrifter OM det är knökfullt på rullstolsläktaren med rullstolar osv, och då kan man väl säga till ledsagare att tänka på att kanske inte placera ut massor stolar vid rullstolarna. Men när det är endast 4-5 rullstolar på uppåt 15 platser, eller vad det är bredvid 1598-baren, är förjävla dåligt och är ju inte logiskt överhuvudtaget.
Det finns dessutom en hel del gamla personer som brukar gå med sina barn och barnbarn som inte orkar stå under matcherna, vet ni hur mycket man ser från platserna där bakom linjen. 3-4 meter framför målburen, man ser inte ett skvatt vad som händer bakom och kring mål.
Direktiven från publikvärd senast idag var att ledsagare inte fick befinna sig framför markeringen under matchens gång, sittande som stående. Seriöst vad i helvete?
@gustafdouhan vet du vad som gäller, finner ingen logik i detta överhuvudtaget?
Snacka om att inte ge personer i rullstol någon trevlig upplevelse utav gå på hockey.
“Tillsammans är vi starka.” Jo, tjena. Skäms ta mig fan!