JakeC Håller inte med dig över huvud taget. Att en kedja med Costmar - Ljungman - Bystedt inte släpper in ett enda mål på två matcher, låser fast motståndarna flera gånger och kommer ut som friska fläktar på isen är otroligt imponerande. Det är inte deras fel att laget är så felbyggt/skadedrabbat att de hamnar i för stora roller. Costmar har sitt första år som senior nu och alla övriga du nämner är fortfarande juniorer. Det är bara supertalanger som t.ex Holtz, Eklund och Raymond som kan gå in och leverera i SHL. De spelarna du nämner har också fått chansen i väldigt annorlunda roller än vad våra juniorer får. Jag förväntar mig därmed inga mirakel av våra juniorer. Det tar tid att gå från juniorhockey till seniorhockey. Det finns hur många fler exempel som helst på det, jämfört med spelare som går direkt från producerande spelare i J20 till producerande i SHL.
Jag tycker istället det är väldigt häftigt att vi spelar bättre mot regerande mästarna, trots 8 juniorer i laget. Det är inte juniorernas fel att vi inte vinner. Sen för att tillägga. Det är dock väldigt tråkigt att ingen av juniorerna verkligen tar chansen och lyckas bli en mer producerande spelare när de får chansen.