Bäckman hinner väl få både HIV, cancer och spetälska innan hans karriär är över. Jävla krigare!
Skadetråden
Corren nu (210322)
“Allra mest positivt med måndagspasset: långtidsskadade forwardsduon Alexander Johansson och Henrik Törnqvist var med och tränade till synes för fullt.”
Alls spelare som varit smittade har varit utan symptom i 48 timmar, några av dem har också tränat individuellt på is enligt Pajen.
Mittzon Jag tolkade det som att fyra av fem varit symptomfria i 48 timmar.
“Corren har tidigare berättat att fem LHC-spelare under förra veckan konstaterats vara smittade med coronaviruset och därför isolerats. På måndagens isträning i Saab arena saknades fyra av dem, men prognosen för att samtliga ska vara aktuella för spel mot Djurgården på torsdag är goda.”
Oooh, skönt, hade lite oro över att man kände att det saknades spelare på träningen, men om de utgår från att alla spelare är med i nästa match så har vi en jädra laguppställning, nu får vi bara hoppas att sviterna för de som varit smittade nu inte liknar de Holös hade, utan att det är tillbaka på iaf 80% av maxtempo.
Corren nu på morgonen (210323) om Törna och AJ
Törna: "Inte en match på över två månader, men på torsdag spelar troligen Henrik Törnqvist igen. “Det har varit extremt tuffa tider”, säger LHC-forwarden."
AJ: “Grundtanken är att jag ska spela på torsdag och jag är försiktigt optimistisk. Vi får se hur kroppen svarar och ge det någon dag till innan vi tar ett beslut, säger han.”
Åkermans svar i C More på Rautios status inför lördag gav ju fan magsår direkt… helvete
SolingsMorsa Åkermans svar i C More på Rautios status inför lördag gav ju fan magsår direkt… helvete
För oss som stängde av efter andra perioden, vad sa han?
exile82 Rätt tydligt att han blåljög om skadan och att det var utlåningen från luleå som spelade in i varför han inte stod. Är 100% på att han står mot hv
Märkligt ändå, det var ju inte så att övergången skedde i helgen som gick…
Om det enbart hade med utlåningen att göra, är det fan skandal att han inte stod idag!
klingan12 Okej om det är så det förhåller sig så lugnar det ju nerverna lite inför sista omgången. En sån klausul kan man väl vara öppen med iof? Jävligt oklart.
exile82 Det var locket på, precis som det ska vara, men magkänslan var att det var något som inte stämde. Vi har ju mycket matematiker på forumet men det kanske finns någon beteendevetare som kan bryta ner intervjun i mer detalj?
Men om det hade haft med nån klausul att göra, varför skulle man inte kunna säga det? Det är ju helt bisarrt om man skulle mörka en sån sak.
@…#412827
För att Pajen inte vill göra sig till åtlöje. Han är en amatör som missade den med Palve.
Ser jag rätt på Clubens instagram var Rautio med på träningen igår men jag ser verkligen noll anledning till varför LHC skulle mörka en sådan klausul.
Nej, för mig känns skada/sjukdom dessvärre som det enda rimliga alternativet till att Rautio inte stod idag.
Förmodligen är det emot reglerna med såna klausuler men att man då kan ha ett “gentlemans agreement” och simulera en skada/sjukdom för att slippa frågor. Hoppas att det är så. Rautio behövs på lördag, minst sagt.
skönt att ssk har spelat färdigt ifall Rautio är skadad
Pucken Skaplig ironi om Rynnäs kommer tillbaka, spikar igen och räddar kontraktet.
- Redigerad
klingan12 Måste fråga alla som skriver “utlåningen” från Luleå gällande Rautio, var har ni fått uppgiften att det är en utlåning?
Jag har uppfattat det som att kontraktet med Luleå revs och ett nytt skrevs med LHC, på samma sätt som med Morley som lämnade SAIK. Att Palve bara är utlånad till Brynäs beror ju på att han har kontrakt med oss även nästa säsong.
Pajen intervjuas i corren om läget för Rautio.
Sammanfattning. Han är skadad (oklart hur men corren har uppgift på att han fick en smäll på söndagens träning). Det fanns ingen kalusul eller liknande som höll han borta från spel. Pajen vill inte uttala sig om huruvida han kan spela mot HV.
Det finns inget hinder för Rynnäs att spela på lördag men Pajen vull inte kommentara om det är aktuellt.
Rätt ordentligt skott i huvudet vad jag hört & blev lite groggy. Bara hoppas att det är okej till på lördag
Min ångest ökade, önsketänkande är nu att man inte vågade ställa David, för att risken var för stor igår och att man hellre har honom 100%-ig mot HV.
Rynnäs verkar ju ha hittat lite lir i Tälje, drygt 92%-ig på 19 matcher, är inga monstersiffror men ok, och med de siffrorna tror jag faktiskt att jag hellre ställer honom framför Lundström.
Min rangordning är:
Rautio, Rynnäs, Ollas och sist Lundström.
Anledningen till att Rynnäs kommer före Ollas är att nervositeten som den matchen kommer innebära för den målvakten som står, om inte David är tillgänglig och resultaten har gått emot oss, kommer vara enorm. Tror inte på att lägga den pressen på en kille som inte ens får köpa på bolaget.
Jag sätter mitt hopp till att Brynäs förlorar en av sina kommande matcher iaf så att det är skitsamma vem som står i sista….
HNez Tror inte på att lägga den pressen på en kille som inte ens får köpa på bolaget.
Vi får väl köpa ut åt honom då innan matchen så han kan lugna nerverna lite
Skämt åsido, hoppas och tror Läjkärs går för seriesegern i morgon så våra MV-problem är ointressanta. Är matchen mot HV betydelselös kan väl Ollas få stå i vilket fall som helst. Lite belöning för helt okej insatser i pressade lägen.
Rautio spatserade runt på stan idag, tillsynes obehindrad och utan skador. Men det är ju så klart svårt att säga till 100%
exile82 Varför frågade du honom inte? På bred östgötska: “Hördödöu blir dä nå spel på lörda elle? Skärp till dä fö fan ”
- Redigerad
Del två är här. Kaptenen bygger upp sig igen.
Ljungh tvingas till vila i minst två veckor. Två matcher i rad nu som han skadar sig…
- Redigerad
Är ju känslan dårå och konspirationsteorien börjar ta form att Bäckman inte alls “bara har en skadekänning”.
- Redigerad
Ljungh är antingen lat, känslig eller skyddar sig för dåligt på isen.
Det måste finnas en anledning till varför vissa är skadade minst 2-3 gånger per säsong i en liga där man knappt får tacklas, medan andra lirar samtliga 82 matcher i världens tuffaste liga. Vi har inte råd med en repris på föregående år, hoppas man har lagt resurser på att hålla truppen skadefri.
Kjeppkinesen vill ljung apela överhuvudtaget efter hans uttalande
Tistismet Såg Bäckman packa på sin trunk på bussen idag så förhoppningsvis ingen fara
Jag tyckte tacklingen på Ljungh var ful. Borde varit en utvisning. Tacklande Växjöspelare missar hela Ljungh som hinner smita förbi längs sargen men han lyckas klippa bakre benet. Lika mycket bentackling även om det är mot sargen. Fult och stor skaderisk.