Snubblade in i den här tråden idag och läser att det är mycket spekulationer och ryktesspridning som pågår så tänkte ta tillfälle att dementera båda.
Berget8 wrote
Hörde ett så befängt rykte angående Bäckman igår på matchen så jag knappt kunde tro vad jag hörde.
Det var att Bäckman inte ”orkar” spela matcher, uppfattade inte om det var pga lathet eller om han tappat glöden. Men känns för dumt för att det ska ligga något i känner jag?
Gällande Mattias så har han problem med sina ljumskar. Han kommer under nästa vecka att göra ytterligare undersökningar. Pratade med honom som senast idag i samband med träningen då han var på plats och körde ett tufft pass i gymmet.
Kolle42 wrote
Blir ju bara värre och värre det här.
Vad jag hört är att Almen knappt kan gå två steg i trappan utan att tvinga sätta sig ner. Honom lär vi inte få se på ett bra tag.
Även detta är felaktigt. Almen är tillbaka i träning, såväl på is som i gymmet. Det kommer att ta tid, det är något som alla är medvetna om. Men han kan definitivt gå mer än två steg i en trappa. Så sent som i torsdags körde han ett riktigt tufft och intensivt pass i gymmet.
Förhoppningsvis kan vi presentera mer utförlig information om skadeläget i truppen under den kommande veckan/veckorna.
Hoppas att denna information gav åtminstone en liten större del av bilden än vad som tidigare har framgått.