Lukkinen @[raderad], lät likadan i intervjun när han skrev på för Cluben. Förmodligen sådan han är bara 😉 Vore gött om han kunde komma in i SHL ordentligt och få ordning på sina grejer. Försäsong är försäsong, men jag tycker han såg riktigt intressant och pucksäger/placeringssäker under ett gäng försäsongsmatcher. Förhoppningsvis finns det något där att plocka fram. Vore grymt med en högerfattad back som kan bidra på ett bra sätt. Håller verkligen tummarna för att han får ihop grejerna nu! Inte minst med tanke på att han har ett tvåårskontrakt.
PuckOut Instämmer! Man kan ju hoppas på att han har utnyttjat skadefrånvaron för att rent teoretiskt få lite bättre koll på SHL och spelsystemet, se hur andra backar rör sig och på så sätt kunna komma tillbaka nu med bättre förståelse. Önskan vore ju att han på sikt kan spela PP med sitt högerskott.
Nils Han verkar ju mest frustrerad för att han inte kunnat träna på is och spela med laget i en månad, sedan är känner han sig lite osäker på om han ska bli uttagen till nästa match efter landslagsuppehållet. Han verkar vara lite besviken på att det inte har gått så bra än så länge denna säsong. Det kan ju bli bra tändvätska för resten av säsongen, och om han gör några bra matcher så får han mer självförtroende. Så visst jan han bli en nyttig spelare för resten av säsongen om han börjar leverera som det var tänkt.
alfie Trucken och Sylven skadade enligt corren. Oklart hur allvarligt men om de inte kan vara med på tisdag hade jag velat se att man testar Nick med Olimbarna. Lilja-Roy-Gordon Olimb-Olimb-Nick Karlström-Tony/Pajen-Lycksell Jimmy-Tony/Pajen-Sebbe
damphunden alfie wrote Lilja-Roy-Gordon Olimb-Olimb-Nick Karlström-Tony/Pajen-Lycksell Jimmy-Tony/Pajen-Sebbe Fina två förstakedjor men jag hoppas ändå man fortsätter med Lilja-Tony-Nick ihop. Tror stenhårt på den formationen. Hade jag fått äran att komponera kedjorna hade jag satt ihop dem enligt följande. Lycksell/Karlström-Roy-Gordon Olimb-Olimb-Sebbe Lilja-Tony-Nick Jimmy-Pajen-Lycksell/Karlström Olimb & Olimb, Roy & Gordon samt Lilja & Nick fungerar så bra tillsammans att de bör spela i samma kedja. .
alfie Ja, det finns helt klart alternativ. Tycker dock inte Sebbe ska spela högre i hierarkin. Han har ärligt talat varit rätt kass i år och saknar spelförståelsen för att spela med Olimbarna imo. Men jo, håller iofs med om att Lilja-Tony-Nick bör få fler chanser. Byt plats på Sebbe och Pajen i din uppställning så är vi överens 🙂 Olimb-Olimb-Pajen, Snurr deluxe i offensiv zon.
damphunden alfie wrote Ja, det finns helt klart alternativ. Tycker dock inte Sebbe ska spela högre i hierarkin. Han har ärligt talat varit rätt kass i år och saknar spelförståelsen för att spela med Olimbarna imo. Men jo, håller iofs med om att Lilja-Tony-Nick bör få fler chanser. Byt plats på Sebbe och Pajen i din uppställning så är vi överens 🙂 Olimb-Olimb-Pajen, Snurr deluxe i offensiv zon. Jag håller tyvärr med angående Sebbe. Då vi diskuterar detta i skadetråden kanske vi kan skylla Sebbes sämre insats i år med arbetsskadan småbarnsförälder?
Kolle42 Om Trkulja och Sylvegård är borta hoppas jag på liknande; Karlström - Roy - Gordon Olimb - Pajen - Olimb Sörensen - Tony - Lilja Jimmy - Sebbe - junior Som sagt, vi bör inte dela på Gordon/Roy, Olimbarna och Nick/Tony/Lilja.
Hockeytröjan Håller med föregående! Lycksell / Karlström - Roy - Gordon Olimb - Pajen - Olimb Lilja - Tony - Sören Junis - Sebbe - Jimmy
KnarQareN Salmonsson(om han har slutspelsform) - Roy - Gordon Olimb - Pajen - Olimb Lilja - Tony - Sören Junis - Sebbe - Jimmy
Nils Om Trucken och Sylvegård är borta hoppas jag på: Lycksell - Roy - Gordon Olimb - Pajen - Olimb Lilja - Karlström - Sörensen Sebbe - Tony - Jimmy Junis
Hockeytröjan @[raderad] Haha jaaa!! Slutspels-Salle!! 😃 Om Salle har bra slutspelsform? Vad är det för fråga? Han kan vara skillnaden mellan att åka ut i kvarten och SM-guld!
KnarQareN Hockeytröjan wrote @[raderad] Haha jaaa!! Slutspels-Salle!! 😃 Om Salle har bra slutspelsform? Vad är det för fråga? Han kan vara skillnaden mellan att åka ut i kvarten och SM-guld! +111
KnarQareN Tjena! Någon som vet hur det ser ut för våra skadade spelare? Trkjulja, Sörensen, Björkman mm..... Har säkert missat någon. JournalistGordon är tillbaka efter SAIK-matchen lr?
KnarQareN Ndur wrote Anton Björkman lirade med J20 i helgen så han är tillbaka i matchspel. Är det allt vi vet eller?
Ndur KnarQareN wrote Ndur wrote Anton Björkman lirade med J20 i helgen så han är tillbaka i matchspel. Är det allt vi vet eller? Stod nåt om att Trkulja var tillbaka och att Lilja sannolikt spelar i morgon, men att Sörensen nog står över.
Pucken Kedjorna inför imorgon är enligt Corren Ken Andre Olimb, Mathis Olimb, Sebastian Karlsson Nick Sörensen, Tony Mårtensson, Jakob Lilja Daniel Olsson Trkulja, Derek Roy, Emil Sylvegård Jimmy Andersson, Niklas Persson, Olle Lycksell/Fredrik Karlström.
alfie Hmm, hade hellre sett att man antingen petar ner Sebbe til fjärde och sätter in Trucken där han hör hemma alternativt byter plats på Sylvegård och Lycksell. Visst, det hade kanske saknats fysik i den linan då men Sylvegård har alldeles för lite spelsinne för att lira med Roy. Tycker synd om Derek...