@[raderad]
Nae då vi är fler som noterat att vi har en ganska liten trupp 🙂 Detta var ju uppe för diskussion innan försäsongen vill jag minnas.
Jag tycker att Emvall & Co har gjort ett fantastiskt bra jobb med att bygga laget "rätt" med tanke på ekonomin vi har. Vi har inte råd att ha någon klassforward som harvar i tredje eller fjärde bara för att kasta in denne ifall det skulle bli någon skada. Jämfört med tidigare år har vi tre jämnare kedjor där samtliga kan producera. Om vi skulle haft en till klassforward skulle det också bli tokigt då Lilja/Sörensen hade blivit nedgraderade till en fjärdekedja, och väl där hade det inte funnits plats för en enda junis.
Vid skador har vi en mycket bättre situation i befintlig trupp än vi haft tidigare. Blomberg tycker jag exempelvis har väldigt mycket hockey i sig och kommer vara ett namn för högre kedjor inom ett par år. Han fungerar att kasta in i högre kedjor. Likaså Lilja och Sörensen som redan är där och nosar rent kvalitetsmässigt.
Eftersom även våra topplinor är av mer hardworking-karaktär än tidigare är det även enklare att kasta in jag-spelar-var-som-helst-och-gör-det-bra-Sebbe på en kant.
Största skadehotet är om vi skulle få en skada på någon av våra toppcentrar. De är svårare att ersätta med killar underifrån som vi har märkt. Men den situationen har ju alla lag. Jag är jävligt nöjd med laget vi har på pappret 🙂