DragskottsDan
Jo de har absolut drabbats. Kanske hårdare än oss beroende på hur man ser på det. Vi kanske inte,som HV och rögle, drabbats av stora mannfall på kort tid, men vi har lång och osäker frånvaro på spelare som utgör stomme. Vilket leder till att vi sliter på andra spelare och ger för mycket speltid åt andra. Missförstå mig rätt. Jag säger inte emot dig och min agenda är inte att driva tesen att det är synd om oss. Men jag tycker cluben stick ut ändå på så sätt att vi har långtidsskador på bärande spelare som ska logga många minuter. Ellie har missat en halv säsong och man vet ännu ej när han kommer tillbaka. Fanten missar troligen hela säsongen (kariären i fara?). Och Lennström (förvisso är en del av hans frånvaro pga avstängningar) har också spelat lite och har osäker status.
Jag är bara så djupt besviken att vi de senaste åren hamnar alltid här, famlar i osäkerhet och den enda åtgärd vi vidtar är att vi håller tummarna. Truppbyggena på pappret inger falska förhoppningar. Förklaringen till en fiaskosäsong är alltid (enl sportslig ledning) att vi hade otur med skador. Det är här min frustration ligger, hur mycker är egentligen otur m.a.p hur man värvar, vilken backgrundskoll man gör, hur man tränar (prehab och rehab), hur man diagnostiserar, hur man följer upp osv…