Gör foten mycket ont för Mr.Fot, så bör han inte dricka fotogen för man är inte så fotogenisk när man är död.

Det blir Nyberg på lördag istället för Aronsson, verkar tyvärr inte bli någon Elie heller.

Fan hoppas verkligen inte Aronsson blir borta länge, gillat det jag sett och tycker det finns potential där.

MrNebbiolo Faan! Vi behöver Elie.. Visst han är inte hela laget, men han bidrar med tyngd, styrka, fart, skapar yta åt sina kedjekamrater, bidrar med lite poäng och tar skitgörat framför mål. Surt med Aronsson.. Tycker som dig, han har potentialen, och jag gillar när han spelar fysiskt, men tycker samtidigt att han minskat ner på sitt fysiska spel om man jämför under försäsongen. Det kan vi väl tacka domarna för..

MrNebbiolo verkar tyvärr inte bli någon Elie heller.

Enligt vem? Såhär står det i Corren:

“– Med Remi Elie är det dag-till-dag. Vi ska göra ett nytt test i morgon (fredag).”

Min tolkning är väl snarare att Elie har fått vila ett par dagar och att man efter en testkörning imorgon vet om han kommer deltaga eller inte. Just nu vet man inte. För idag är det torsdag och han har ännu inte känt efter på fredagsträningen. Antingen tolkar vi text helt olika eller så har du annan info än Bergsten?

jg

Garvade högt här hemma när jag såg det där, frugan blev rädd 😂😍

Metallica

Nej vi tolkar den olika, har inte mer info än Bergsten, jag tycker inte heller om Elie ens tränat idag att han ska spela på lördag. Då är han inte hundra oavsett. För mig är det bättre att Westlin får chansen istället att bara köra.

Sedan kan Elie istället köra järnet nästa vecka mot IKO och SAIK. Känns onödigt för mig att ”slänga in” Elie när han knappt tränat. Det är inte kris och katastrof i tabellen.

MrNebbiolo Känns onödigt för mig att ”slänga in” Elie när han knappt tränat. Det är inte kris och katastrof i tabellen.

Jag säger att det beror på varför han inte tränade. Är det för att han är hel och bara ville ge honom en breather så tycker jag att han ska spela. Med det sagt så ska man inte chansa, så viktigt är det inte.
        Men jag tycker att han skapar en annan dynamik när han är med, och en annan bredd i truppen

MrNebbiolo Jo, min poäng är mest att det blir ganska missvisande när det dyker upp ett nytt inlägg i skadetråden där någon konstaterar att “det verkar inte bli någon Elie på lördag” när det inte är vad som står i Corren.

Han är dag-till-dag. Känns det bra imorgon kan han vara aktuell på lördag. Känns det inte bra kommer han inte spela. 🙂

Metallica

Haha oj, okej då är jag med. Då tycker jag nog du borde kommenterat liknande på 97% av alla inlägg i den här tråden men vad vet jag.

Vi kör på det. Min tolkning av det som står i just corren är chanserna att han spelar är små eftersom han inte tränade idag. Vi tolkar uppenbarligen texten helt olika.

De ska göra ett nytt test imorgon med Elie. Egen slutsats är att han inte spelar på lördag. Pessimisten i mig säger att han blir borta några veckor.

Anonymous6 Pessimisten i mig säger att han blir borta några veckor.

Det var vad optimisten sa till mig just! 😬

HOCKEY Det svaret ger mig bara kalla kårar. Men vi är LHC, han ska såklart amputera foten och sätta dit en i metall.

MakeClubenGreatAgain Jag är lite bekymrad om det blir något segdraget …

Jag är lite bekymrad kring Elie med.

Och vad är det för typ av skador, som är från dag till dag?

Som tidigare sagt var det en fot som höll honom borta i inledningen av säsongen, vilket bekräftas av Östman i Ståplats pod 52.
                  Kliva på is och direkt gå av igen luktar ju problem med belastning av tex fot som måste testas med skridskoskär. Om det nu är det och han är tillbaka så undrar man ju hur lång tid det tar innan det börjar spöka igen.

Jävligt tråkigt när det började synka bra ihop med Ljungh och Rattie. Jag tycker inte Elie på något sätt har vart outstanding men det blir ett större problem iom att vi saknar andra spelare som kan uppfylla hans roll. Ehn, Bouma, Russell ska vara fysiska spelare men ingen av dem besitter samma nivå av spelskicklighet som Elie. Tråkigt att Bystedt vägrar använda sin stora kropp, hade vart enklare att slänga in Greco brevid han och Little i så fall bara rakt av.

Elie spelar imorgon mot Timrå och Aronsson blir förmodligen borta till landslagsuppehållet skriver Corren.