Men fan. Hur är det med herr Elie egentligen? Känslan utan belägg är ett en hund är begravd här.
Skadetråden
Anonymous6 Känslan utan belägg är ett en hund är begravd här.
Ser inte varför man skulle mörka det i detta skedet av säsongen.
Min känsla oxå tyvärr, hoppas verkligen det inte är så. Hade hellre sett ett rakt o seriöst svar av Östman än det vanliga skojfriska o putslustiga ickesvar han gav i Corren, väcker frågor i min cyniska kropp.
Visst ser man gärna att Elie är tillbaka så fort som möjligt. Samtidigt är det “bara” försäsong för tillfället.. Det vore ännu mer oroväckande om man drog en fuling och skickade ut honom lite på chans i en helt betydelselös match. Det finns liksom ingen anledning att stressa något nu.
I posten för dagens match la jag märket till att man skriver:
Utanför matchtruppen är Oscar Fantenberg (skadad) och Remi Elie (rehab).
Inför förra matchen skrev man:
Utanför matchtruppen är Oscar Fantenberg (skadad), Remi Elie (skadad)
Elie är inte på skadelistan längre, utan har status som “Rehab”, kanske är hoppet i mig som skriver, men borde det inte ses som positivt och att han är nära återkomst?
I Sannys genomgång i expressen: “Fantenberg har gått skadad under försäsongen men rapporterna säger att han ska vara tillbaka i spel till premiären”. Vet inte vad han har för källa men man kan ju hoppas att det stämmer!
Bing Hoppas att man skyndar långsamt.
Hellre att han missar 2-3 matcher i början än att gå på för tidigt och får ett bakslag
- Redigerad
LaumannBingo Absolut, även om det är skillnad på att spela tidigt med t. ex. en ljumske än med en tumme. Risken att slå upp skadan lär vara mindre.
clubenS Verkar rimligt. Berättas om i https://hockeysverige.se/2023/09/06/oscar-fantenberg-missar-premiaren-nagra-veckor-bort
Föga förvånande att han missar premiären, men att han fortfarande går med gips oroar mig lite att det blir premiären+ett bra gäng veckor i en hobbyanalys, tänker mest med rehab osv… När jag bröt handen hade jag en månad rehab, innan jag fick använda handen som vanligt.
Ponera att han tar av gipset denna veckan, då är det en månad ish från dagens datum, då missar han typ 8 matcher…
Obs: Jag har ingen insikt i detta, lämnar inte heller några besked, utan bara spekulerar… Så det inte blir något missförstånd…
Dagsfärsk bild från upptaktsträffen, ser väl ut som gips just där och dessutom är han ju citerad i intervjun som länkats där han själv säger det.
Någon som hört något rörande läget med Junland?