https://www.lhc.eu/article/vnearzq-30c01/view
Remi Elie borta resten av säsongen efter nageltrång i stigbygeln.
https://www.lhc.eu/article/vnearzq-30c01/view
Remi Elie borta resten av säsongen efter nageltrång i stigbygeln.
Det blir bra att Elie blir klar för inledningen av säsongen, resten av försäsongen kan vi klara oss utan honom. Så om han blir frisk tidigare än inledningen av säsongen är det ju bara ett plus.
Nils Så om han blir frisk tidigare än inledningen av säsongen är det ju bara ett plus.
Verkligen tacksamt med ett positivt besked.
Utöver det har LHC steppat upp rejält gällande kommunikationen vid skador. Man var blixtsnabba med en detaljerad prognos för Fantenberg. De har sedan följt upp det med fullständig transparens och uppdaterad information kring Elie. Snyggt skött.
Kommunikationen överlag skulle jag säga har blivit bättre.
Metallica lika kul är det att läsa inlägg där LHC får cred när något bra sker… vi, undertecknad absolut inkluderad, är snabba ge negativ kritik. Med positiv kritik följer ofta positiva känslor. Kudos @Metallica @MakeClubenGreatAgain
Håller med om att kommunikationen förbättrats sedan förra säsongen, man la verkligen märke till det från start.
Fantenbergs rehabilitering går som förväntat och han tränar åtminstone ensam på is. Man tror fortfarande att Elie ska kunna vara med på lagträningar nästa vecka. Detta enligt Corren.
Dålig koll, är Elie med och tränar för fullt igen? Tänker om han är aktuell mot Leksand på torsdag…
Spelar inget denna vecka enl Corren
MakeClubenGreatAgain Jag vet, jag skrev det där innan jag skrev om den nya uppdaten enligt Corren ^^ tar bort det där.
Men fan. Hur är det med herr Elie egentligen? Känslan utan belägg är ett en hund är begravd här.
Anonymous6 Känslan utan belägg är ett en hund är begravd här.
Ser inte varför man skulle mörka det i detta skedet av säsongen.
Min känsla oxå tyvärr, hoppas verkligen det inte är så. Hade hellre sett ett rakt o seriöst svar av Östman än det vanliga skojfriska o putslustiga ickesvar han gav i Corren, väcker frågor i min cyniska kropp.
Visst ser man gärna att Elie är tillbaka så fort som möjligt. Samtidigt är det “bara” försäsong för tillfället.. Det vore ännu mer oroväckande om man drog en fuling och skickade ut honom lite på chans i en helt betydelselös match. Det finns liksom ingen anledning att stressa något nu.
I posten för dagens match la jag märket till att man skriver:
Utanför matchtruppen är Oscar Fantenberg (skadad) och Remi Elie (rehab).
Inför förra matchen skrev man:
Utanför matchtruppen är Oscar Fantenberg (skadad), Remi Elie (skadad)
Elie är inte på skadelistan längre, utan har status som “Rehab”, kanske är hoppet i mig som skriver, men borde det inte ses som positivt och att han är nära återkomst?
I Sannys genomgång i expressen: “Fantenberg har gått skadad under försäsongen men rapporterna säger att han ska vara tillbaka i spel till premiären”. Vet inte vad han har för källa men man kan ju hoppas att det stämmer!
Bing Hoppas att man skyndar långsamt.
Hellre att han missar 2-3 matcher i början än att gå på för tidigt och får ett bakslag
LaumannBingo Absolut, även om det är skillnad på att spela tidigt med t. ex. en ljumske än med en tumme. Risken att slå upp skadan lär vara mindre.