TheDude
Vet att även Jakob Lilja hamnade i rätten efter att han crosscheckade en kille i nacken, enligt mig är det sånt som händer på en ishockeyrink och borde också hanteras där efter. Tycker inte civilsamhället ska gå in och hantera ärenden alls i kontaktsporter. Det går så jäkla fort där ute och var drar man gränsen? Ska Danielsson som mer eller mindre bröt benet på en stackars ukrainare också bli åtalad för misshandel? Ska en armbåge som knäcker någons näsben på en fotbollsplan också bestraffas i en civil rättegång? Ska till och med slagsmål på rinken bedömas utanför sporten?
Larkins tackling är givetvis brutal, då han inte är puckförande överhuvudtaget och konsekvensen blev en avslutad karriär. Jag försöker ibland spela lite cool ibland och uppmana till mer fysiskt spel, men det är klart att även jag tycker det finns en gräns. Man ska dock inte riskera fängelse för en hockeytackling, även om den är så ful att det vrider sig i hela magen.
Hamnar lite OT här, men jag känner mig het på forat ikväll så ordbajsar lite i väntan på bättre tider.