Fan vad ripped Method är där.
Den stora tråden om Fotbolls-EM 2021
Kjeppkinesen.
Historiskt storhetsvansinne.
Noll självinsikt med en grandios självbild.
Det är väl en rätt bra beskrivning av England (Storbritannien) rent generellt.
Sen ska man inte kasta sten i glashus, för jag tycker vi är rätt grandiosa i vår nationella självbild i Sverige också. Kanske inte på samma sätt i fotboll som England är, men i många andra avseenden. Tror vi är världsbäst och det stora världssamvetet, fast det helt uppenbart inte är så…. ”Folkhemmet under söndervittring”. Men nu blev det nästan politik här och det ska vi inte syssla med….
Vad tror ni fotbollsgurus om Danskskallarna framåt då?
@“Sillen” Amen
- Redigerad
Sillen Sen ska man inte kasta sten i glashus
Haha! Jag verkligen jämnade hela glashuset med marken. Håller med om allt du skriver såklart.
Danskarna ser hyperfarliga ut. Manfallet verkar inte ha påverkat dem nämnvärt, men man ryker mot överstarka storebror Sverige i semin såklart!
Sillen Vad tror ni fotbollsgurus om Danskskallarna framåt då?
Danskarna var en joker till guldet innan slutspelet och det var väl rätt naturligt då Danmark bara hade förlorat två matcher på 34 landskamper (båda mot Belgien), samt att de har ett stabilt lag som inkluderar en utav Premier Leagues bästa målvakter i Kasper Schmeichel, en backlinje där startspelarna återfinns i Europas toppligor, ett mittfält med startspelare från storklubbar (nåja, knappt Tottenham) och ett kompetent anfall.
Och nu under turneringen har man fått en tändvätska i lagmoralen genom att spela för Christian Eriksen och det har ju visat sig när man krossat Ryssland och Wales och sånär tagit poäng mot belgarna. Tjeckerna har ett bra kollektiv de också och jag tror det blir en tuff kamp, men danskjävlarna lär dra det längsta strået och tar sig därmed till Wembley. Väl där tar nog deras resa slut (möjligen mot oss om man får drömma lite), men de kommer att hyllas stort likt 84-, 86- och 92-upplagorna av det danska landslaget.
Jag tillhör den där skara människor som bara tittar på vm och em. Ser nästan bara lhc och mma i sportväg. Kan nog inte på rak arm nämna hälften av roma spelarna ens. Men av det jag sett är danskarna jävla lätta att tycka om.
Skaplig nedtagning o skott av Morata nyss.. saaaatan!!
TV4-studion… jag skallar hellre en sax.
Enda behållningen är Granqvist.
Otroligt att Missrata träffade mål
Ingen idé att tippa slutspelet…
Kjeppkinesen Man kan inte klaga på dramat i slutspelet iallafall!
- Redigerad
Nej, underhållning är femstjärnig! Men det gör ont i plånkan.
Vilken skräll! Vilken sjuk jävla match!
Fransk arrogans uppenbarar sig än en gång. Nu är man helt slut.
Kjeppkinesen Fransk arrogans
Fransk arrogans och brittiskt överdådig självbild.
Tror jag ändrar mig om fotboll, det är ju riktigt underhållande. Den här matchen kan man ju inte klaga på ur det perspektivet. Riktigt storfiasko när Mbappé är den enda fransosen som missar sin straff också…
- Redigerad
Sillen Fransk arrogans och brittiskt överdådig självbild.
Snart har vi kartlagt hela Europa.
Man såg i Mbappés (Någon förfader måste ju krampat ut det namnet) ögon att han skulle missa.
Imörra är det Sverige - Ukraina. Gul mot Gul. Soon to be russian VS Soon to be russian. Sverige vinner med 3-1. Det är kul nu!
Kjeppkinesen Så sant så, har rökt på Topptipset två dagar i rad nu. Har nog aldrig varit så glad över ett kroatiskt mål som Pasalics tidigare ikväll och nu blev man bara helt paff när Schweiz kvitterade och Coman skött i ribban i det absoluta slutskedet..
Vi lär nog iallafall inte se sådan här underhållning i någon av matcherna imorgon.
- Redigerad
Gardet underhållning i någon av matcherna imorgon.
Lite synd att Sverige står som hemmalag imorgon. Som den fåfänga och ypperligt modemedvetna herre jag är så hade jag gärna sett Sverige springa omkring i sitt ursnygga bortaställ. Då hade man kunnat vila ögonen på något vackert istället för den buss som antagligen står parkerad efter fyra minuter i svenskt straffområde.
Kjeppkinesen En liten förlust faktiskt, det håller jag med om. Skaffade faktiskt en bortatröja själv då den är löjligt snygg! De ohyggligt fula Djurgårdsfärgerna på hemmatröjan gjorde valet väldigt enkelt.
Kjeppkinesen Soon to be russian VS Soon to be russian
Nationell fotboll med andra ord. Putins lakejer.
Ser fram emot matchen. Lika säker på seger som då vi i hockey-VM möter Danmark, Kazakstan eller Vitryssland