Jag får ta mig an uppgiften att avsluta detta, det är trots allt LHC:s 45-årsjubileum idag! Jag har valt att inkludera ett par som jag växt upp med, men dessutom spelare som haft historisk betydelse för LHC:
Mike Helber (jag var för ung för att se honom spela, men det går inte att underskatta hans betydelse för Cluben)
Uffe O’boy (också en spelare som haft stor betydelse för LHC med allt från Elitserieavancemang till SM-final, en go’ kille dessutom)
Jaroslav Hlinka (gillade honom snäppet mer än Hlavác, men båda två var ikoner för mig och mina klasskompisar vid den tiden)
Mattias Sjögren (tillsammans med Söderberg den bästa centern jag sett i Cluben, har t. o. m. blivit ett praktexempel på vad toppcentrarna i LHC har att leva upp till)
Peter Lindgren - NY (avslutar med en spelare som var med vid bildandet av Linköpings Hockey Club - kedjekamrat med Hacke och Mats, fjärde bästa poängspelaren i Clubens historia, tredje bästa målgöraren i Clubens historia - en självklar spelare att ha på topplistan)