Ang Brocs vara eller ej, är det Inte så att han av skattemässiga skäl måste ut ur landet ca 6 månader för att inte åka på skattesmäll? Dvs likande situation som för Gordon mellan två säsonger när han kom in senare i serien.
Tycker det är en viktig parameter att ta hänsyn till också. Nu kanske inte vi går långt i ett slutspel. Men om serien förlängs pga covid-uppehåll, OS-uppehåll mm så kan vi drabbas ganska hårt av att förlänga med en viktigt kugge, som vi får vänta på ska ansluta till truppen.
Personligen vill jag se Broc här nästa säsong. Och jag ser gärna att han avslutar sin karriär här. Därför tycker jag att en bra lösning vore ett 2+1 kontrakt. Där första två åren har en lönestege. Vilket betyder att år ett har Broc en låg lön som gör att vi har löneutrymme för att täcka upp med ytterligare spets (dvs Broc ska inte vara främsta spetsforward eftersom han ansluter sent i oktober/november). År två har han marknadsmässig lön och får spela i en producerande roll. Sista året (optionsåret) får han en något kryddad lön som kompenserar första året. Då är han antagligen inte i sin prime, men får en annan roll, som mentor med stort ansvar för att lyfta unga spelare.
Sen går Broc i pension 🙂
*Edit: optionen innebär att bägge parter kan bryta