Får ändå anstränga mig lite och svara konstruktivt på din text:
Analys:
Klas orutin som head coach lyser igenom när det kommer till att utveckla dom yngre, och få dom att blomma ut och ta nästa steg. Speciellt backarna ser rädda ut för att misslyckas. Det är ju sedan länge mycket enklare att gömma sig som forward, medans en backs misstag syns direkt. Stort problem som Klas inte verkar ha en lösning på.
Till att börja med så är det ju ungdomsverksamheten som till största del har utvecklat våra unga talanger. Är junisar så pass bra att de får träna med A-laget är det i huvudsak inte Östmans ansvar att utveckla dessa. Jag kan tänka mig att Hävelid tar ett större ansvar för backarna och Gereon för forwards. Östman kör lite övergripande. Men det här spelar ingen roll eftersom du har fel. Junisbackar har vi inte behövt använda i så stor utsträckning. Men du tycker att Hävelid verkar skraj? Jag tycker tvärtom. Ljungman och Ekmark är ordinarie SHL-spelare. Costmar börjar verkligen hitta in i SHL-kostymen och till på köpet har vi både Weigelt och Bystedt som har varit riktigt bra när de har spelat. Ingen av dessa forwards gömmer sig. Vad yrar du om?
Att Hävelid har sina grabbar som knackar på dörren ger nog knappast att Klas och övriga tränare fattar beslut som är helt fria från bias, speciellt Klas med mycket begränsade spelarmeriter lär nog inte säga emot NHL meriterade Hävelid.
Det där är bara skitsnack. Skulle snarare tro att proffset Hävelid möjligen kan vara något extra hård mot sin egen grabb.
Det ger att LHC kan vinna kämpa och slit matcher men inte föra matcherna på egen hand. Att förlita sig på att motståndare har en dålig dag eller slumpen håller inte i längden.
Håller verkligen inte med. För första gången på sjukt länge verkar vi ha ett grundspel att förlita oss på. Det finns tydliga linjer i spelet och spelarna verkar köpa det helhjärtat. Sen är vi inte alltid det spelförande laget. Men det beror ju på att vi ligger där vi gör i näringskedjan. Många andra lag har dyrare trupper = bättre spelare.
LHC bör ha som mål att lokala grabbar ska spela i Tre Kronor, spela LHC långt in i ett slutspel och sedan lämna för NHL (och etablera sig där)
Jättekonstig mening där LHC:s mål för ungdomsverksamheten har att göra med landslagsuttagningar, hur bra man råkar hamna i ett slutspel och att man ska vara NHL-etablerad.
Mål ska vara rimliga att uppnå.
Junland, Bäckman, Little mm sjunger alla på sista versen. Hur ser egentligen successionsordningen ut? Vem ska ta över och höja ribban? Är Klas rätt mystränare givet vad vi fans vill?
Ja de börjar bli äldre. Det är inget nytt. Men för att svara på frågan kan jag verkligen se killar som Jeppe P, Högga, Törna, kanske Ehn som är 7-9 år yngre kliva fram och ta över. Får vi hem Klas Dahlbeck nästa säsong?
Nae du Personlige Persson. Det där var nog den sämsta analysen jag läst här.