LaumannBingo Sen är jag jäkligt tudelad kring Gordon, han har stagnerat för varje säsong och kommer inte bli bättre men kan ändå tycka att han hade fyllt en funktion
Förstår exakt hur Du känner, spontant känner jag på exakt samma sätt. Gordon är jäkligt speciell, verbal, otroligt stort hjärta för laget och staden, ödmjuk och en spelare som alltid slitit hårt på isen. Tyvärr har ju det sistnämnda på senare tid blivit allt mer friktionsvärme och allt mindre hockeymässig effekt.
Tror knappt det finns någon som inte hade velat ha kvar Andrew i laget sett till hans hjärta och glöd för laget och staden. Men sett till ren produktion i en roll så känns det som att det var dags. I någon av topplinorna finns inte längre kapacitet hos honom själv att ta en plats, i någon av fjärdelinorna behöver vi lämna utrymme för spelare som är i början av sin karriär.
Jag tycker Pajen har fattat ett klokt beslut att avvakta med Gordon. För det är så jag tolkar att det har gått till. Pajen har meddelat Gordon att det inte finns plats just nu och att man söker spelare som kan ta en roll högt i hierarkin. Däremot har Pajen inte sagt 100% nej. Jag tolkar det som att Gordon fick ett erbjudande av Graz och att han valde ta det eftersom möjligheten få en roll hos oss var mycket liten. Klokt och bra agerat från LHC sida och klokt av Gordon.
Respekten man visar Gordon och de 6 år han gjort hos oss genom intervjun igår tycker jag är fin. Det blir så tydligt vad han betytt för oss och det är glädjande att det betonas att en avtackning ligger i planerna framöver.
Det är alltid smärtsamt när profiler lämnar en verksamhet, särskilt sådana som så tydligt verkligen älskat vara en del av verksamheten. I en ideal värld hade det givetvis varit fantastiskt att ha kvar en person som Gordon i organisationen i någon roll. Men dels har vi sannolikt ingen lämplig roll just nu, dels är Gordon själv inte klar med sin karriär på isen och dels är det ändå ett stort steg lämna sitt hemland och flytta hit. Har fått uppfattningen även Halifax, Kanada och familjen betyder massor för Gordon. Han är en person som ger allt där han är och som har nära till sitt hjärta och sina känslor.
Personligen har jag verkligen uppskattat ha Gordon i LHC. Det har varit en ömsesidig kärlek mellan honom och laget/staden/invånarna. Men kapitlet med honom som en del av spelartruppen är över. Det gör ont att inse när man når den punkten med en så lojal och till klubbmärket trogen spelare. Men jag tycker att Pajens beslut vittnar om att även han har ett stort hjärta för LHC och vågar ta väldigt jobbiga beslut som till sist är ämnade skapa bästa möjliga förutsättningar för laget och föreningen.
Tack för allt Andrew Gordon, lycka till i Graz och på återseende.