Lukkinen instämmer 👍🏻 Varför såga allt med fotknölarna. Jo, jag vet det ser inte så spetsigt eller sexigt ut på pappret. Men inför förra säsongen var det i hög utsträckning raka motsatsen i diskussionerna. Vi hade ett fantastiskt lag, hade värvat bäst av alla…. Gick ju sådär med det…
Håller med Lukkinen helt, lyssna på det Junland sa och även det AJ uttryckte igår. Skruva ner målsättningen från den tidigare treårsplanen (rätt givet) och satsa på en stabil grund med relevanta mål (slutspel uttryckte AJ). För mig är målet nå slutspel att stabilt röra sig mellan 7-10 i tabellen, sannolikt nedre delen av den skalan.
För mig personligen är det viktigaste just nu attityden och inställningen hos ledarskapet på alla nivåer. Sätta rätt mål, skapa en arbetsplats där alla trivs och har kul och jobbar mot samma mål. Låta tränartrion bygga något stabilt med laget. Få föreningen ”må bra”.
Har vi signat massa spets - nej. Ser det farligt ut på pappret -nej. Kan det gå åt helsike - ja, kan det säkert. Kan det bli starten på något lite nytt och bra - ja, det också.
Jag hoppas på det sistnämnda ☺️