LaumannBingo Jocke Och då hade vi “bara” 1,47 som behövdes efter matchen mot Brynäs. Men det är klart, det handlar ju bara om 3 poäng i en match 🙃
Jirpo Lukkinen Jag skulle kunna ge mycket för att få berättat av Pajen hur det egentligen gick till när han scoutades. Hur bedömdes han liksom. Ojamäki skulle ju ha ett “”riktigt vasst skott”. Jo tjena! Karln har ju liksom grava problem att t.o.m. få iväg ett skott. När det väl händer så går ju skotten ett par meter utanför.
Jocke En GM som inte rättar till sånt här är en dålig GM. Det bara är så. Så var det med den nya kravställningen i LHC. Bara ord, som med allt annat.
LaumannBingo Enligt abris tabell behöver vi 57 poäng för att klara oss, det skulle innebära 17 av 39 på dom 13 matcher som är kvar, det kräver 5 trepoängare & en ÖT vinst. För säkerhet säg 60 poäng och då alltså 20 av 39 poäng. Varav 6 trepoängare & en ÖT vinst.
Lukkinen Det är alltså endast Ljungman, Ekmark, Costmar och Danne P bland våra anfallare som gjort färre mål än mr NHL. HUR kan man motivera att han fortfarande är den anfallare som matchas hårdast av alla?! VAD ser våra tränare i honom som INGEN annan ser?! Blir fan förbannad på riktigt!
Anonymous2 Lukkinen Jag tror och hoppas att det handlar om att inte döda hans marknadsvärde a lá Palve. Om man sparkar/bänkar Ojamäki nu så sätter man ju pajen i ett jävligt jobbigt förhandlingsläge när vi ska skeppa honom tillbaka österut.
Lukkinen Anonymous2 Tror inte det gör mirakel för marknadsvärdet att matchas som lagets största stjärna men prestera som en enbent byfåne med stelopererade handleder.
Anonymous2 Lukkinen Ja, han ökar ju sannerligen inte sitt värde när han spelar och i slutändan kostar det poäng för laget. Det jag menar är att vi kanske är beroende av att få en bra deal när vi gör oss av med honom för att få in en ny lirare och då har vi inte råd att sätta oss i ett pissigt förhandlingsläge från början.
Lokalpatrioten Anonymous2 Om det är så man resonerar när man väljer vilka som ska spela, då ska… ((censurerar mig). Då är organisationen illa ute!
Kjeppkinesen Lukkinen Man försöker alltså fortfarande få igång honom? Dags att inse att han inte klarar av SHL. Samtidigt lider jag med Ojamäki då han verkligen försöker och försöker. Men så som läget är nu har vi inte råd med tänkta toppspelare som skjuter 2 meter över vid varje farlig målchans. Tungt ärä. LaumannBingo Den där statistiken dödar verkligen allt hopp man ändå hade på en slutspelsplats. Heleuuuka SAAB:en kan dom ju göra om till en padelhall så kan kommunen bjuda in Fimpen och Bianca Ingrosso att gå en match mot Pajen och Jockiboi så har dom ju dragit runt hyran Haha! Jävligt bra idé ändå!
krycka Tycker egentligen att LHC är mycket bättre än Malmö större delen av matchen men i tredje faller allt ihop och det börjar gå ofattbart långsamt. PP när man är pressade på slutet var det mest sega jag sett. Otroligt hur man kan tappa det helt. Spetsvärvningen hade verkligen behövts för typ en månad sedan. Nu krävs ett smärre mirakel för att undvika kval. Malmö är nog för övrigt det enda laget i SHL som slänger bort mer puckar till motståndaren än LHC. Hur usla som helst. Jag tycker trots allt de har mycket tur som vinner denna match.
LilleMan Jag har inte tappat hoppet riktigt ännu, visst Malmö och Brynäs har ett antal hängmatcher på oss men om man kollar på dessa två lags insatser och jämför med våra så känns det inte omöjligt att vi vinner fler matcher trots att de har 4 respektive 5 matcher fler än oss.
Metallica Brynäs kommande fem matcher: Malmö, HV, Malmö, Rögle, HV. Snart kanske det går att utstaka vilka vi får kvala mot.
MagnuM Innan jag släpper den här skitmatchen ifrån vår sida så måste jag få ur mig detta. Varför spelar man urusla Filip Berglund i 6 mot 5 när vi måste få in ett mål???
LaumannBingo MagnuM För att ledarstaben har noll känsla för att coacha under match. Känns som att man går in i matcherna med ett upplägg och oavsett hur det ser ut vägrar man ändra något. Vet inte om det är prestige eller vad det handlar om. Jag ställer mig starkt frågande till deras kompetens för att vara på den här nivån.
... LaumannBingo det känns som det är prestige som styr rakt igenom hela föreningen. Om inte prestige styrt skulle givetvis något gjorts åt vår målvaktssituation och alla floppfinnar långt tidigare. Det är ju egentligen skrattretande att vi fortfarande har en sån som ojamäki i laget.
alfie Utan tvekan säsongens tyngsta förlust. Vid 1-0 såg tabellen bra ut, nu känns det mesta becksvart.
Lukkinen @…#403438 Det är ju egentligen skrattretande att vi fortfarande har en sån som ojamäki i laget. Dels det. Än sjukare är att man fortsätter att proppa karln full med istid som om han vore vår odiskutabla superstar. VAD ser man i honom som ingen annan ser? Nej, han är ingen scorer i SHL. Det han faktiskt KAN göra i den här ligan är att forechecka och åka mycket och vara jobbig. Det gör man i en tredje eller fjärde-line. Inte i första!
LaumannBingo Lukkinen Han & Berglund va ju nästan i NHL inför säsongen, det måste ju tyda på att dom har extrem spets, Klart dom ska spela. 🤣