Jacke
Jacko! Sett ur mina ögon. En man ska bort. Skulle aldrig ha tillsats överhuvudtaget, enligt mig. GM Niklas Persson.
Tränarstab: Nedan
Klas Östman
Niklas Hävelid
Magnus Hävelid
GM: Magnus Mange Johansson.
Det som hände. Om nu den analysen är intressant?
Finns inte så mycket att analysera heller, för den delen.
Niklas Persson skulle aldrig fått förfrågan om tjänsten till GM.
Den tjänsten skulle Roger Melin haft från start.
Som han också var intresserad av. Vet ej om han sökte den. Bästa lagbyggaren i landet. Niklas Persson avskedade honom direkt efter sitt eget tillträde som GM. Som jag uppfattade det, ville Niklas ej ha Roger i föreningen alls?
Är det stora och egentligen enda misstaget, från styrelsen sida. Vid den här tidpunkten.
Nu idag: poängen trillar inte in i den takt Niklas Persson önskar. Börjar leta spelare osv, fungerar ej. Poängskörden uteblir ändå.
Var aldrig fara på taket, vid denna tidpunkten.
LHC klättrade, tog poäng. Tog sig från jumpoplatsen, och hade som mest 5 poäng ner till dem under kval strecket.
Otåligheten började infinna sig. Främst från Niklas Persson själv (gissningsvis).
Poängen fortsatte ju att trilla in. LHC var över strecket. Laget såg stabilt, och tunga ut (solit, genuint, vältränat,).
De tidigare barnsjukdomarna stryptes mer och mer, och äntligen (i mina ögon) såg Linköpings hockey klubb ut att vara ett riktigt jävla hardcore gäng, med lite sten i fickorna.
Ursäkta mitt språkval.
Sen mer eller mindre, efter någon eller ett par förluster, med något udda mål.
Får Bert beskedet om att han inte får vara kvar längre.
Sorgligt för Linköpings Hockey Klubb. Troligtvis den största lättnad Bert har upplevt, fram till dags datum som ledare, inom svensk hockey. Gläds med dig Bert.
Nu sitter Linköpings Hockey Klubb ännu mer i smutsen (snällt sagt)
Två ledare i båset, som mer eller mindre är som två barn. Nyligen lärt sig krypa (Sorry guys). En GM som inte har någon som helst erfarenhet på ledarsidan/coaching/tränare. Ungdomslag, möjligtvis?
Sitter på en befattning han aldrig skulle haft från början. Ur mina ögon sett.
Kan endast gå åt ett håll, i mina ögon.
NU brinner det i knutarna. NU brinner det verkligen i knutarna.
Jobbas det inte 24/7 inom den styrande ledningen, Niklas Persson inser sin begränsning, och entledigar sig för tex Mange Johansson (Om inte annat, tillfälligt). ()Personligen vill jag ha Mange sittandes där, tills vi sitter på läktaren och snuttar på vårat kaffe vid 75-80 årsåldern, och säger till varandra. -Blev ganska bra, ändå! 😀) Hoppas du läser detta Mange. 😀😊.
Då bör man kanske fundera på att gå in i vården och hjälpa till med covid-19 istället. De behöver verkligen, verkligen alll hjälp de kan få, och ett bra sätt att bli ödmjuk, och se verkligheten, som verkligheten verkligen ser ut. Idag.