HockeyBulletin växer så det knakar. Den senaste månaden (24 aug-22 sep) har 3800 användare (faktiska antalet kanske 2500 då vissa räknas dubbelt) klickat sig runt på forumet totalt 155k gånger i genomsnitt 6,5 minut per gång.

Detta är såklart superkul som LHC-frälst och sidansvarig. Tyvärr kostar det en liten slant för att få forumet att flyta på så bra som möjligt för alla användare.

HockeyBulletin.se har årligen kostnader på cirka 3600 SEK. Genom att stödja forumet ekonomiskt kan forumet fortsatt vara annonsfritt och helt obundet till någon annan organisation.

Jag utvecklar och underhåller forumet på fritiden och tar med glädje kostnaden helt själv, men skulle någon känna att det känns bra att stötta forumet säger jag naturligtvis inte nej.

Alla användare som bidrar får en liten “Badge” vid sitt namn som visar att man varit med och stöttat forumet.

Kostnadsspecifikation:
Serverkostnader 30€/månad.
Specifikationer för servern:

• CPU: 2 vCore
  • RAM: 4096 MB
  • Lagring: 80 GB SSD
  • Bandbredd: 3000 GB

Domän 10€/år.

I nuläget kan donationer ske via tjänsten “buymeacoffee.com”. Ni kan då donera helt utan att behöva registrera er och det går bra att betala med sitt kort, PayPal, ApplePay eller GooglePay. Swish-donationer är i nuläget ej möjligt då jag behöver ett vettigt system för kvitton av skattetekniska skäl. Vidare gillar inte banken av förståeliga skäl att det plötsligt dyker upp random-belopp på kontot. Vänligen ange ert användarnamn under “Name” när ni donerar.

Minsta donationsbelopp är 5€ upp till valfri summa (5€ per “öl”). Badgen förändras i nuläget inte beroende på hur mycket man donerar.

Alla donationer går oavkortat till driften av forumet och kommer redovisas för alla användare.

Klicka på bilden nedan eller knappa in nedanstående länk.

https://www.buymeacoffee.com/hockeybulletin

Tycker det känns givet att du inte ska behöva stå för den kostnaden själv. Tack för allt du gör för forumet!

Ölen smakade riktigt bra, fortsätt med det du gör! Grymt 🙂

Grymt jobbat med Bullen! Givet att jag bidrar 🙂

Givet att köpa några “bärs”! Du gör ett grymt jobb @lkpg__ .

Skriver inte så mycket här, men är inne och läser så gott som dagligen. Självklart val att bidra.
    Jag tycker du gör ett oerhört bra jobb med forumet.

bra jobb med bullen! bidrag skickat!

Det här är en no-brainer, ett par öl på väg. Det kanske ska promotas regelbundet, att @lkpg__ får ihop ett par tusenlappar nu är bra, men driften måste ju rulla på. Du har min välsignelse att promota det här med jämna mellanrum, det här är inte allmosor, utan något som jag vet att vi många gärna investerar i.

Stort tack till alla som bidragit, är överväldigad!

Totalt har 305€ tickat in vilket innebär att driften är säkrad för nästan ett helt år, fantastiskt!

Det här är ju den enda sidan på nätet som man besöker flera gånger om dagen så det är självklart att man vill vara med och bidra.

Tack för bra jobb!

Skulle det gå att lägga in någon form av “termometer” på förstasidan som visar hur mycket som kommer in? Det skulle kunna vara en påminnelse att betala lite för det utmärkta jobbet du lägger ned.

Zyber Skulle kanske vara en bra idé. Målet är dock uppnått för ett bra tag framöver och jag tänker att jag kanske kan slå en blänkare igen framåt nästa sommar när det börjar bli dags igen. Funktionen för att donera kommer dock förbli öppen.

Första betalningen inskickad, när övriga betalningar ankommer på kontot kommer jag skicka in också. Redovisar i tråden för full transaparens.

lkpg__ Funderade också på detta med mättnad. Kanske dags framemot våren vid behov. Kan ju vara bra med en buffert för kommande år.

Grymt. Stöttade via Bullen-kontot och Twitter-kontot!

lkpg__
        Mycket hedervärt att du vill redovisa alla kostnader och ha full transparens. För min del finns det inget behov av att du redovisar allt här på bullen, jag litar till hundra % på dig. Du gör så mycket för oss andra och innebär det en massa arbete att redovisa så tycker jag att du ska strunta i det, om någon frågar dig så får de väl skicka ett PM till dig och då kan du redovisa det då till den som frågar.

Det jag förväntar mig däremot är att du hojtar till när du behöver mer pengar så vi kan hjälpa till och betala när det behövs 😉

Tror nog att de flesta tycker som jag, protestera annars!

Åter igen, ett stort tack för all tid och allt arbete du lägger ner. Som boende långt bort (Öland) så är bullen värd så mycket, den klart bästa kanalen man kan tänka sig för att känna sig delaktig och informerad.

7 dagar senare

Sisådär! Riktigt go öl!

3 månader senare