HockeyBulletin växer så det knakar. Den senaste månaden (24 aug-22 sep) har 3800 användare (faktiska antalet kanske 2500 då vissa räknas dubbelt) klickat sig runt på forumet totalt 155k gånger i genomsnitt 6,5 minut per gång.
Detta är såklart superkul som LHC-frälst och sidansvarig. Tyvärr kostar det en liten slant för att få forumet att flyta på så bra som möjligt för alla användare.
HockeyBulletin.se har årligen kostnader på cirka 3600 SEK. Genom att stödja forumet ekonomiskt kan forumet fortsatt vara annonsfritt och helt obundet till någon annan organisation.
Jag utvecklar och underhåller forumet på fritiden och tar med glädje kostnaden helt själv, men skulle någon känna att det känns bra att stötta forumet säger jag naturligtvis inte nej.
Alla användare som bidrar får en liten “Badge” vid sitt namn som visar att man varit med och stöttat forumet.
Kostnadsspecifikation:
Serverkostnader 30€/månad.
Specifikationer för servern:
- CPU: 2 vCore
- RAM: 4096 MB
- Lagring: 80 GB SSD
- Bandbredd: 3000 GB
Domän 10€/år.
I nuläget kan donationer ske via tjänsten “buymeacoffee.com”. Ni kan då donera helt utan att behöva registrera er och det går bra att betala med sitt kort, PayPal, ApplePay eller GooglePay. Swish-donationer är i nuläget ej möjligt då jag behöver ett vettigt system för kvitton av skattetekniska skäl. Vidare gillar inte banken av förståeliga skäl att det plötsligt dyker upp random-belopp på kontot. Vänligen ange ert användarnamn under “Name” när ni donerar.
Minsta donationsbelopp är 5€ upp till valfri summa (5€ per “öl”). Badgen förändras i nuläget inte beroende på hur mycket man donerar.
Alla donationer går oavkortat till driften av forumet och kommer redovisas för alla användare.
Klicka på bilden nedan eller knappa in nedanstående länk.
https://www.buymeacoffee.com/hockeybulletin