Kan tyvärr inte känna någon skadeglädje då jag vet vad deras degradering kommer att betyda för pojkarna som lirar hockey i norrbotten. (Jag bryr mig bara om deras degradering för pojkarnas skull och inte klubben som klubb, tro inget annat!!!)
Vad händer med grabbarnas morot? För några är sedan fanns Boden (2 mil i från lule) i allsvenskan och spöade upp Rögle med 6-2 i Björknäshallen, Kiruna i allsvenskan och Piteå även där. Mitt Malmberget i div 1. Nu hittat vi alla norrbottenslag i ettan och snart kanske luleå i allsvenskan. Skit det samma egentligen förutom de unga förmågornas glöd i ögonen, och det säger jag eftersom jag är hockeytränare för ett pojklag födda 94. Ingen skulle dessutom ens bli intresserad att börja spela. Det är bara att jämföra i Östergötland när både LHC och Hästen var i ettan och tvåan. Jag vet inte. jag vill att hockeyn ska vara ett rikstäckande fenomen, men snart kanske vi ser ett scenario a'la allsvenskan i fotboll då den sporten bara existrerar söder om Gävle nuförtiden. Lite bitterljuv situation i alla fall för mig.