Så uselt Sverige spelar. Byt ut Lars Lagerbäck och Roland Andersson, säger jag. Backlinjen är ju precis värdelös; långa bollar som oftast är utan adress och enormt dåligt självförtroende (lyckas aldrig förvalta bollen, starta uppspel via mittfältet, eller ta ner en boll som kommer över knähöjd). Lägg där till en Källström som inte jobbar (vilket jag iofs förstår eftersom han bara får springa fram och tillbaka och se bollarna segla över sig långt uppe i luften), en Zlatan som enbart får springa efter förlupna bollar och en Ljungberg som inte har någon att lira med; inte konstigt att det gick som det gjorde.
De enda som går ifrån matchen med godkänt är Erik Edman och Johan Elmander. Spelet som man spelar idag passar Elmander bra, eftersom han gillar att löpa i djupet. Sen tycker jag att Elmander är en typisk, naturlig anfallare. Zlatan är mer spektakulär och gör oväntade saker, medan Elmander gör vad en anfallare förväntas gör, men gör det på ett riktigt bra sätt. Dessutom är han mycket löpstark.
Men felet är att vi inte ska hålla på och lira på det här sättet! Vi har tekniska spelare både på mitten och i anfallet. Vi ska kunna ligga på och pressa, föra spelet och kunna spela oss igenom in i straffområdet (givetvis också komma runt på kanterna).