För att förstå mina kommentarer, klicka här för artikeln
Nu får det för fan vara nog med gnällandet från representanterna i damfotbollen!
Självklart ska tjejer få spela fotboll och självklart ska de få ha ligor att spela i. Och jag håller med om att det är ett jävla omkastande vad gäller TV-sändningar, för det kan tom den värsta fienden till damfotboll vara ärlig nog att erkänna.
Med det sagt: Vad fan tror dom egentligen? Om svenska folket får välja mellan en toppmatch (säg, DIF - Umeå) i damfotboll kontra en bottenmatch i herrfotboll (säg, Brommapojkarna mot.. ja, egentligen vilket jävla lag som helst) så väljer den absoluta majoriteten den allsvenska matchen. Inget snack, och ingen kan påstå motsatsen. Det handlar om underhållningsvärde, folk vill bli underhållna. Och då slår en herrfotbollsmatch en damfotbollsmatch med hästlängder. Detta av naturliga orsaker, exempelvis att killar generellt har bättre fysik än tjejer (och har bra målvakter, jag kan inte låta bli att nämna det).
Men alltid ska det vara samma jävla snack från damfotbollens sida: "Hade det här varit en herrmatch...", "Vi blir alltid andra-alternativet", "TV skiter i oss", "Herrfotbollen får alla fördelar" och så vidare.
Är det inte dags att lukta på kaffet och inse att det krävs att spelet blir minst lika bra som herrfotbollen för att folk ska få intresse för det? Nej, istället ska genus-debatten få ännu ett inslag. För dom är det klart som fan att damfotbollen inte får lika mycket uppmärksamhet för det är tjejer som spelar - inte för att det inte är lika intressant.
Jävla larv!