Jag håller med Asplund i hans vänliga undran om varför Anders Svensson alltid får spela. Det som förbryllar mig mest är att vi alla vet att Anders Svensson är klar för EM-truppen. Det är ju trots allt Lasse Lagerbäck som sköter laguttagningen. Varför spelade då Taco-Anders igår?
Nu gjorde han inte bort sig, men jag tycker kanske att Lagerbäck kunde testat lite fler spelare.
Marcus Berg bör vara med i truppen. Sprang mycket igår, men fick inte så mycket att jobba med.
Behrang Safari gjorde väl varken till eller från igår. Men helt klart ett alternativ.
Fredrik Stoor imponerade. Tappade förvisso bollen lite väl enkelt till Nihat, och hade turken haft mer fokus i sitt avslut så hade detta kunnat bli farligare. Bortser man från det så gjorde han en bra match.
Kennedy gjorde en bra match och bör, även han, vara med i beräkningarna till sommaren.
Slutligen:
Sebastian Larsson!
Vilken match. Vilken kämpe. Vilken lirare. Foten pajar efter en halvtimme och killen kör vidare. Jag citerar Simon Bank: "Han ska inte bara med. Han ska dit och spela fotboll."
Givetvis är nu Rasmus Lindgren med i beräkningarna. Och är han inte skadad så är man med i sommar. Jag tror, och hoppas, att det är Rasmus Lindgren som gör att Daniel Andersson har lite semester under EM.
Jag fortsätter propagera för Oscar Wendt. Teknisk vänstefotat vänsterback (som jag även sett i mittlåset). FCK-backen borde åtminstone vara med i beräkningarna som en breddspelare.
Det jag länge har saknat i landslaget är en ung mittback som på allvar kan vara med och slåss om en ordinarie plats. Den enda jag kan komma på är Andreas Granqvist i Wigan, men han nöter bänk och kommer vara matchotränad om inget drastiskt händer. Ska man kolla Pontus Wernbloom? Njae, va? Förslag någon?