Snacket om att Kim aldrig har fått chansen är ju bara larvigt. Senast mot USA spelade Kim hela matchen och var fullkomligt världelös. Under VM förra året så fick Kim spela Alla matcher från start förutom Trinidad-matchen. Tog han chansen då? Nej det gjorde han inte. För tillfället klarar inte Kim att spela i landslaget, så är det bara. Jag tror dock att i EM 08 så lär han vara ordinarie. Jag tror startelvan kommer se ut såhär då:
Isaksson
Nilsson Mellberg Hansson Edman
Linderoth
Kennedy Chippen/Ljungberg
Källström
Zlatan Elmander
Jag tror att om Denni Avdic utvecklas rätt kan han vara med och slåss om en plats i startelvan 2010 eller 2012. Han har mycket moget spel och fin teknik och kan mycket väl konkurrera om en plats i startelvan eller i alla fall truppen!
Det är även Kims största problem. Han är så fruktansvärt långsam och klumpig. Sedan är det så att Ljungberg oftast vill ha med Anders eftersom han kan slå fina passingar till Ljungberg i djupet.
Om vi då ska kolla på Allsvenskans slutspurt tror jag att det kommer stå mellan Elfsborg,IFK och Gnaget. Det troliga är att Elfsborg vinner Allsvenskan tack vare deras bredd och spetskompetens. Visst har de tappat Holmén men han är grymt överskattad och har inte psyket för viktiga matcher. Väldigt synd för AIK att Wilton valde pengarna i Qatar. Det kan vara det som gör att AIK inte tar guldet.