danme wroteAlltså, jag håller med om att det var barnsligt av Zlatan att köra sin bojkott. Samtidigt vet vi ju inte hur deras relation har varit tidigare. (Det kan ju ha påverkat både Lagerbäcks beslut men även Zlatans reaktion.)
Okej.. vad spelar det för roll vilken relation dom hade innan han blev hemskickad från truppen? Ska man diskutera relationer så borde man väl samtidigt diskutera Lagerbäcks "relation" till Mellberg och Chippen, för dom fick ju precis samma straff för precis samma sak - att de bröt mot reglerna som hade satts upp kvällen innan.
Zlatan blev knappast hemskickad för att det var en frostig relation mellan honom och förbundskaptenen, eller hur?
danme wroteZlatan fick ju mycket piss för att han "vände Sverige ryggen" - nu ställer han ju faktiskt upp för Sverige trots en pågående konflikt med förbundskaptenen. Det tycker jag är bra gjort - även om jag tycker att de borde kunna komma överens istället (och där tror jag att det är Zlatan som är problemet).
Han fick mycket piss för att han vände Sverige ryggen - och han förtjänade varenda liten droppe av det urinet.
Jag tror knappast att han ställer upp för Sverige på samma sätt som majoriteten i landslagstruppen. Enda anledningen att han spelar i landslaget är för hans egna karriär. Allt det snack om att han spelar för sina fans tror jag inte en sekund på. Skulle han tjäna mer individuellt på att inte spela i landslaget så skulle han inte göra det.
"Zlatan är Zlatan". Just ja, att det rättfärdigar så mycket hade jag glömt bort. "Mellberg är Mellberg". Fan, det uttrycker kan man ju använda till mycket.
Joonas84 wroteProblemet att han inte lyckats i landslaget är att Lagerbäck inte ännu hittat en bra roll till honom.
En bra fotbollsspelare ska väl kunna anpassa sig? Zlatan har inte haft samma roll i alla sina klubbar. Det finns det flera som inte har i landslaget. Ta bara Mellberg, som fick spela högerback i landslaget sjukt länge. Han klarade sig.
Problemet att han inte har lyckats i landslaget är hans egen inställning.
Avgöra matcher.. Ursäkta, hur då? Hur många avgörande mål har han gjort mot riktigt bra motstånd? Mer än, exempelvis, Markus Allbäck? Inte direkt, va?
Om Zlatan har vart en såå avgörande faktor i så många matcher för några dribblingar skull så har väl exempelvis Linderoth vart lika avgörande med sitt skitgöra på mitten, eller Isaksson för sina insatser i mål? Eller är någon dribbling här och där samt en total ignorans till sånt som lagarbete och löpningar det som krävs för att laget ska vinna matcher?