Andra lags Silly Season
Jag tycker Wiktor Nilsson är sjukt överskattad, gällande Filip Cederqvist, absolut en spännande spelare men tycker PJ gjorde helt rätt som klev av när prislappen passerade 200.
Nu när han är klar för Frölunda så vill jag inte ha honom. Ha! Ägd Cederqvist, din nolla!
- Redigerad
Nu är marknaden riktigt tunn. Jösses.
Viktigt för Malmö att de får in fler kroppar dock. Jag håller lite på dem då jag tycker att Sveriges största städer bör ha en representant i SHL.
Kjeppkinesen men inte djurgården väl
Något är ju gravt ruttet i LHC academy. Var är @Sillen så man får det bekräftat?
Slottsvakten kan inte uttala mig faktiskt kring ryktet om Niclas alls. Men det pågår en rejäl omdaning i hela föreningen och så även inom ungdom/junior och kanske är det här kopplat till det…
Ängelholm på vintern är för jävligt. Vill verkligen inte tappa honom dit, men om Niclas känner att han behöver ett miljöombyte så kanske det är lika bra att han drar.
Jag håller tillbaka tårarna tills detta är bekräftat av LHC.
- Redigerad
Metallica Förbannade mögel! Ge fan i våran Niclas Hävelid! Danskjävlar.. Nej men jag har fan svårt och se det hända- Bert Robertsson skulle vara med på deras lista-och både N.Hävelid och Robertsson är defensivt lagda coacher, så ser inte meningen med varför han skulle dra till Rögle av den anledningen heller, dessutom Noll band till Mögel..
Kjeppkinesen om Niclas känner att han behöver ett miljöombyte så kanske det är lika bra att han drar.
Precis min åsikt. Är han mätt på det han gör nu och vill höra annat är det bara så, ingen idé spekulera alls. Det blir som det blir. J har gått knackigt nu ett tag så kanske är dags ta nya tag för alla, vem vet.
Lejon-Fantasten Nej men jag har fan svårt och se det hända- Bert Robertsson skulle vara med på deras lista-och både N.Hävelid och Robertsson är defensivt lagda coacher, så ser inte meningen med varför han dra till Rögle av den anledningen heller
De har ju coachat ihop innan. Det skulle faktiskt kunna vara en anledning.
Men jag tycker denna nyhet är beklaglig (om det stämmer). Jag har alltid gillat NH. I alla roller han haft i föreningen - spelare, ledare, tränare, akademin.
Han står för så mycket professionalism och tydlighet. Något jag anser att cluben mer än någonsin behöver.
Om han lessnat - väck hans motivation igen. Ge honom ny roll, nya utmaningar, nytt ansvar. Någonting! Tappa honom för fan inte till en shl konkurrent!
Hans ambassadörsskap är viktigt! Och jag tror han skulle lämna ett stort hål efter sig.
MakeClubenGreatAgain Bert är inte aktuell enligt uppgifter i lokalmedia nere i Skåne.
Enligt AB ”Silly Surr” är såväl Hävelid som Johan Hedberg intressanta.
Kort utdrag ur den låsta artikeln:
”Och kopplingen mellan Hedberg och Hävelid är stark. De två är jämngamla, bra vänner och spelade under fyra säsonger tillsammans i NHL-laget Atlanta Thrashers. De har även hållit kontakten på regelbunden basis även efter karriären, inte minst de senaste åren.
Nu kan de två kompisarna bli kollegor i Rögle. ”
- Redigerad
HV plockar in Colby Sissons på backen, kontraktet sträcker sig över resten av säsongen.