Malte Strömvall hade kunnat vara kung i LHC, nu ruttnar han i vf med 4 mål på 24 matcher…

jg

Men skrattar hela vägen till banken😄

Malmö utan pengar tar in Tomi Sallinen, gör nog debut mot oss, ansluter redan idag till laget.

Nu gör han väl mål mot oss men känns spontant som en av årets tröttaste värvningar.

• East svarade på detta.

MrNebbiolo

Förlåt men är riktigt trött på inlägg ”ni gör väl den ena eller andra mål på oss”. Då får dom väl göra det?

För övrigt att hitta Sallinen nu är inte alls dumt tycker jag med tanke på marknaden och kanske att de för tillfället har en tunnare plånbok. Ungefär samma som det är för oss när vi tex tagit in Ikonen eller Rautio

East

Det var försök till lite komiskt inlägg gällande mål mot oss, ber om ursäkt, med tanke på hur fruktansvärt värdelös Sallinen varit de två senaste åren skulle jag säga att jag är inte orolig för mål mot oss och någon förstärkning det är han verkligen inte. Klart sämsta spelare i Luleå förra året vilket även Sanny var inne på i podden idag.

Tycker det blir taskigt att jämföra med Rautio som i princip räddade oss kvar i SHL en vår.

Nicklas Danielsson avslutar sin spelarkarriär. I stället blir han sportchef i hockeyallsvenska Almtuna.

Ja det verkar klart att Tony lämnar Almtuna, så vi får väl hälsa honom välkommen hem till Linköping.

Under den resterande delen av säsongen kommer Danielsson att jobba tillsammans med den avgående sportchefen Tony Mårtensson, som lämnar Almtuna efter säsongen.

jg Nog står det högst upp på Mårtens agenda att värva in nya lekkamrater till Gallo!

Logan Hutsko bryter med Oskarshamn, alltså en center/RW som blir ledig på marknaden. Borde inte ha svårt att hitta ett jobb fort. Hörde jag Frölunda?

MrNebbiolo Tydligen ska Brynäs vara sugna. SHL känns som en något för hög nivå för Hutten kan jag tycka.

Lukkinen

Fast ändå gjort 7p på 20 i ett totalt haveri till lag som helt ny i ligan. Vad jag förstod i Sanny och Svensson var allsvenskan inte aktuellt för honom men kanske har ändrats.