Juolevi minns man ju från det där JVMet i Finland när han, Aho, Laine och Puljujärvi hade lekstuga på ett sett man inte sett i JVM varken förr eller senare. Lite besvikelse på vad de blev av dem. De flesta trodde nog att samtliga 4 skulle bli superstars där och då, men blev bara en superstar (Aho), en gedigen NHL-spelare (Laine) och två floppar.

Blir kul att följa faktiskt!

EDIT: För övrigt kul att Aho blev bäst som var lägst draftad i andrarundan. Övriga tre gick alltså tvåa, fyra och femma totalt(!). Har väl med storleken att göra antar jag..

alfie

Inte lika kul att hans första match blir mot oss…

Klart han dominerar mot oss då på sin debut!

Juolevi har fått många chanser gratis bara för att han draftades så högt. Som Canucks-fan är det jobbigt att tänka på, verkligen en riktig nitlott i draftväg. Jag kan tänka mig att han har hockey i sig på denna nivå men jag tror inte han kommer vara någon ledande back i SHL.

Tankar om att (vår gamla spelare) Gabriel Carlsson hamnat i Växjö?

6 dagar senare

Luleå bryter med Zdrahal eller vad han heter. Där kan vi prata om en Matteau.

Sex år i Växjö för Joel Persson till 29/30. Är nog den bästa backen i ligan om man ser allround. Den är riktigt stark för Växjö, känner man Evertsson rätt är det tre år nu med mellan 300-350 i månaden för att sedan bli 200, 150 och 100. Jag hoppas att PJ snart presenterar något likadant med Högga. Högga har verkligen visat att han är oersättlig då måste LHC också visa att man tycker det.

Inte SHL men Brynäs verkar ha Jordie Benn på väg in. Luktar flopp?

TheDude

Såg inte matchen ikväll. Men av de matcher jag sett av Frölunda så är det ju Malte och Innala som är klasser bättre än övriga fakeindianer. En sådan som Tömmernes borde väl snarare vara den som ska utstå kritik.

Sen vet jag sedan innan att Wikegård hatar legoknektar som så uppenbart saknar hjärta för klubben man representerar, och om de åker på en skridsko i en match eller två så blir de spelarna ett enkelt offer för Wiken att tugga igång på. Jag gillar det såklart, men ibland tycker jag det lyser igenom att det är ett spel för galleriet för att få lite rubriker och puls.

Kjeppkinesen ett spel för galleriet för att få lite rubriker och puls

Kanske mycket som är en del av hans ”TV-personlighet”.. jag känner inte Wikegård men har träffat på honom några gånger när han varit hos oss och kommenterat. Han är jäkligt trevlig snacka med generellt och ger, tvärtemot vad man kan tro, ett väldigt sympatiskt intryck och verkar seriöst intresserad inte minst av ungdomar och juniorer som lirar hockey.

Eller så är det vid sådana tillfällen han förställer sig 😂, ingen vet..

Sillen Han är jäkligt trevlig snacka med generellt och ger, tvärtemot vad man kan tro, ett väldigt sympatiskt intryck och verkar seriöst intresserad inte minst av ungdomar och juniorer som lirar hockey.

Wiken är ju en av mina favoriter, men jag gillade han ännu mer förut innan han blev gladiatorkommentator. Kan tycka att han börjar bli lite väl plastig och att det är lite för mycket fokus på att göra bra TV.

Tvivlar inte en sekund på att han är svintrevlig privat. Han besitter ju ett enormt driv och hockeykunnande.

Kjeppkinesen inte lite confirmation bias från din sida där då? Du suktade ju rätt hårt efter Malte inför säsongen och ser kanske det du vill se? Av det jag sett har killen inte imponerat nämnvärt 😁 särskilt inte med tanke på hur otroligt mycket PP han har spelat. Plockar man bort Luleå har han spelat mest PP av samtliga forwards i ligan och har där mäktat med 3 assist.

alfie inte lite confirmation bias från din sida där då?

Inte skulle väl jag? 😊

Jag sitter och hoppas på att det går åt helvete för honom precis som alla andra, givetvis. Men! Även om han inte har fått in pucken och kan vara lite seg i hemjobbet så ser man att det är ren och skär klass så fort han har pucken. Han har stora förväntningar på sig och förhoppningsvis så tynger det honom så pass mycket att han floppar, men det tvivlar jag faktiskt på. När Frölunda kommer igång så kommer han antagligen vara grym och målen rassla in. Han ligger trots allt tvåa i deras poängliga med 7 poäng på 10 matcher.

Om jag är kär i Malte? Nej, men jag hade gärna sett honom i Cluben. Och inte enbart för hans fylliga läppar, han har en hård och spetsig klubba också.