alfie HOCKEY de kanske kan öka något, men för att få på oss behöver de sannolikt ha ett snitt en bra bit över det Skank och Växjö presterat. Sannolikt, not so much. Efter 38 matcher är det lite sent att prata om oförlöst potential. Hade de varit ett topplag hade vi sett tendenser till det vid det här laget.
HOCKEY alfie Ja, och det tror jag inte. Känner som sagt att tränarbytet kom lite för sent för att undvika kval.
Rob Ett lag som inte ens kan vara på tårna från start i en otroligt viktig match hemma mot Luleå senast i lördags inför en mer eller mindre fullsatt arena ska helt plötsligt ska gå som tåget? Efter dagens omgång så har dom dessutom endast 5 matcher kvar på hemmaplan och 8 på bortaplan, vi har legat toksist och varit värdelösa på bortaplan hela säsongen men passerade om HV då vi tog 3 poäng borta mot Rögle. Det visar väl lite på hur odugliga dom varit i sina bortamatcher (16 poäng på 18 st), vi har 19 poäng på 19 st. Finns absolut inget som talar för att ett HV ska börja få ordning på grejerna och börja plocka rejält med poäng på bortaplan vilket nästan är nödvändigt för att undvika spel om nedflyttning.
PersonligaPersson HV med stor plånbok och stark organisation är i gungning, rejält. Djurgården kommer mest troligt inte rå på topplagen i HA. Summerat: att åka ur SHL är döden för alla klubbar. Frågan är vad det innebär på sikt för SHL?
alfie PersonligaPersson Summerat: att åka ur SHL är döden för alla klubbar. Ett lag går ju garanterat upp varje år. Det är inte döden för den klubben direkt. Timrå, Rögle och Leksand har åkt ur massvis med gånger senaste 20 åren och är nu etablerade i SHL.
HOCKEY PuckOut Maken till loosermentalitet får man ju leta efter. Att tro att Cluben kanske riskerar att få kvala i år är ju bara ren Var läser du att jag tror på kval?
Rob Va fan, kunde dom inte brutit med honom tidigare så kunde vi plockat honom istället för Palmu. HV nästa?
P22 Såg en artikel hos Sporten som är tyvärr låst om man är plus. Lite rykten att Frölunda är på Soumela och Jakob Silfverberg till Brynäs m fl.
alfie P22 Suomela känns vansklig. Kan va en sån snubbe som bara funkar i Oskarshamn. Typ som Kim Rosdahl som varit klippt värdelös i både Rögle och Malmö i år. Silfverberg tror jag är rejält överskattad. Kommer inte alls va lika bidragande som när han var i SHL senast, tror jag.
P22 Ja tänkte på det också faktiskt. Vissa spelare funkar klockrent, betyder inte att det är givit att det ska funka hos andra. Jakob kanske överskattad eller inte . Känslan är att det har varit kämpigt för han sista tiden där borta
Lukkinen SargUt Som ersättare till Abols kommer han säkert vara OK. Men fyra år för en kille som i år fyller 33? Låter som att det kommer bli riktigt dyrt.