AIK hjärta var det ja 😂
”Sommarens följetong med storsatsande AIK och Robin Kovacs fick inget lyckligt slut. Parterna var, enligt mina uppgifter, muntligen överens om ett fyraårskontrakt värt omkring 350 000 kronor i månaden. Affären sprack dock på grund av bland annat försäkringsfrågor och bonusar. Enligt AIK ska man ha haft ett fyraårsavtal klart värt 270 000 kronor i månaden i hockeyallsvenskan respektive närmare 350 000 kronor per månad vid avancemang till SHL, där både AIK och Kovacs skulle haft rätt att bryta efter två säsonger. Den som skulle bli en supervärvning för AIK blev till en lång och gnällig parodi där Björklöven till slut vann dragkampen.
Jag tror att Kovacs hade kunnat vara den sista pusselbiten och en avgörande faktor till att AIK skulle kunna ta steget upp i SHL. Däremot är jag inte lika säker på att han kommer att fungera uppe i Umeå. Magnus Bogren är en tränare som, likt Thomas ”Bulan” Berglund och Niklas Eriksson, förordar tydlig struktur i spelet utan puck. Just spelet utan puck och det aktiva försvarsspelet är något som Kovacs fuskat en hel del med tidigare, även om det har blivit bättre de senaste åren.”