P22 Tveksamt va? Larmi har egentligen bara varit bra när han haft en järnridå av pisstråkigt backspel framför sig. Visst, nu kommer Jörgen Jönsson med SHL’s tråkigaste hockey till FBK, men ser ni verkligen Magnus Nygren och den där Grålååå som två spelare som 100% kommer köpa att spela skyttegravshockey? Jag är tveksam. Hade jag varit FBK:are hade jag nog velat ha något mer självgående. Speciellt när de tar in en junior som andra-spade, som tillskillnad från Clara, varit kritiserad stundstals i HA.

Färjestad vet vad dom får för målvakt och vilken kapacitet han besitter i. Absolut han hade ett dåligt år i år. Tror han har möjligheter att växa igen, få en nystart i nya klubben.Men det märker vi om det blir en flipp eller flopp.

Lennström överens med Färjestad enligt vår kära Hockeykarusell. Ska bli spännande att se om de gissat rätt den här gången – eller om inlägget är borta imorgon igen 😆

Pripps Ej klar enligt Madhawk. “Extremt dyr”.

Westfält klar för timrå.

Niederbach klar för Frölunda, alltså deras lag nästa år:

Just nu i Frölunda blir det:

Innala-Ruotsa-Friberg

Weissbach-Jacob P-Cederqvist

Lindholm-Nieder-Stenberg

Born-Lasu-Thorell

(Hasa, Dower-Nilsson, Wiktor N, Westergard

Det kommer vara spelare som lämnar det är tydligt. Det ryktas även om att de försöker värva en C1 bland annat Janne Kuokkanen och då blir Ruotsa RW1 och allt flyttas nedåt 😂

Backar

Tömmernes-Egli

Högberg-Folin

Heens-Nilsson

Hasa-Wahlberg

Målvakter

Lasse/ Norrmann

Trist lag Robban Ohlsson kommer till när man har

Max Lindholm, Niederbach och Ivar Stenberg i sin tredje 😂

• Redigerad

MrNebbiolo Vet inte vad du menar med strul men ekonomin har man koll på vad jag vet, sen att man har väldigt lite pengar att röra sig med är en annan sak.

Hemvändarnas kontrakt skulle stegra år för år, så det är nog helt korrekt. Lander spelar dock för en rejäl rabatterad lön sen han kom hit. Men blir nog en tuffare säsong för oss. Målet lär bli att klara en topp10 plats.

Nike1 att en sportchef med relativt nyskrivet långtidskontrakt väljer att hoppa av måste väl ändå klassas som strul?

Barry_Carlisle Det kan man tycka. Men nu är det på grund av familjeskäl. Vad nu det exakt innebär vet man ju inte. Men klubben har vetat om detta ett tag iaf.

• Redigerad

Strandell på g till leksand enligt höken

Ludvig Levinsson lämnar Mora för Timrå. Dom har alltså värvat ytterligare någon spelare till fjärdekedjan. 14 forwards på kontrakt.

Tror ni den gode Genborg är given i truppen eller har han svikit Linköping endast för att sitta och nöta bänk i ett lag på dekis (som ska överleva med Nubben som sportchef)?

alfie Här och nu är det dock bäst att han skriver NHL kontakt så fort som möjligt så vi inte tappar för mycket av ersättningen