Goder morgon, Bullen!
Gjort ännu en rensning i våra trådar idag. Något som numera sker i stort sett dagligen mot mer eller mindre nästan aldrig förr. Jag ber alla att hålla sig till ämnena i trådarna, se efter om det finns en lämplig tråd innan ny skapas och respektera att detta är framförallt ett hockeyforum där vårt kära LHC är i fokus. Bullen är ett verktyg för att föra så intelligenta diskussioner det går kring sådant som rör hockey i allmänhet och LHC i synnerhet. Givetvis accepteras lite annan jargong tex i matchtrådarna där det blir mer av ett chattformat med mycket känsloyttringar. Hockey är känslor, det vill vi inte ha kål på.
Frågan kring politiskt innehåll har lyfts igen och anledningen till varför sådant inte tillåts här är att det är få ämnen som är bättre på att slå in kilar mellan folk än just politik. Det är något vi vill undvika här där kärleken till LHC ska binda oss samman. Givetvis är inte allt svart och vitt här heller, exempelvis kan politiska beslut ha direkt inverkan och påverkan på både sporten och vår kära Club. Detta får givetvis diskuteras i lämplig tråd på ett enligt forumsreglerna respektfullt vis. Vill man ändå prompt diskutera om MP, SD, S eller M är bäst finns det andra forum som lämpar sig mycket bättre för det än Bullen. Jag litar på att ni förstår skillnaden mellan de båda exemplena ovan.
Vidare vill jag påminna våra nyare skribenter om att Hockeybulletin är ett relativt gammalt forum där skribenternas genomsnittliga ålder är förhållandevis hög. Var goda och använd så korrekt svenska som möjligt i era inlägg och undvik i möjligaste mån ungdomsslang, ortenspråk eller annat som inte anses vara allmänt förståeligt. Vidare är det förstås tillåtet att använda sig av screenshots och bilder för att sprida information eller förstärka en mening i ett inlägg. Däremot vore det önskvärt om man som användare inte staplar GIF:ar på varandra in i absurdum. Bullen har på sistone sett ut som en brasiliansk karneval med en explosion av bilder, färger och rörligt material. Detta är förstås inte meningen. Som sagt, en bild eller GIF här och där som understryker eller “sätter guldkant” på ett inlägg är helt OK, besinningslöst spammande är däremot något helt annat. Återigen, jag tror ni förstår skillnaden 😉
Det allra mesta av det jag skrivit här ovan finns föredömligt sammanfattat i våra forumsregler. Som ny användare på Bullen förväntas man läsa och förstå dessa och sedan följa reglerna preis som alla befintliga användare på Bullen förstås också gör (eller hur…?). Nu hjälps vi alla åt att återigen göra Bullen till Sveriges bästa hockeyforum där kloka diskussioner förs, matcher kommenteras passionerat och glädje & humor i rätt mängd och nivå frodas och sprids!