Jag tycker så här: Oavsett Corona så behöver LHC ställa ett lag på isen till säsongsstarten 20/21 som är ett rejält snäpp bättre än förra säsongens lag. Förra säsongen var vi nämligen riktigt kassa så om vi inte gör det riskerar vi helt enkelt att åka ur. För att inte tala om att svika treårsplanen, flera år av ökat intresse kring LHC med mer och mer folk på matcher etc. LHC behöver värva bättre och dyrare än många andra lag pga att utgångsläget var så jävla dåligt. Inget konstigt i det.
Till Forsling-frågan.. Vad är mest oansvarigt:
Att värva honom trots ansträngd ekonomi, Corona-läge och full trupp?
Att låta hemmasonen gå till annan SHL-klubb, göra fans upprörda och få en betydligt sämre utgångsläge angående Forsling och LHC i framtiden?
Jag vet fan inte vilket..
Jag tror att man tänker typ: Det allra bästa vore om Forsling tar ett utlandsår någonstans. Truppen är full och ekonomin är ansträngd. Just i år passar det inte och det förstår Forsling. Det kan ju dock vara så att Forsling prompt vill spela på hemmaplan iom rådande situation. Det vore inte konstigt att värdera trygghet som det är nu. Om han nu väljer att göra det kanske han inte måste tjäna multum just i år? Jag vet inte.. resonerar högt här 😃