Det blev på nåt sätt omvända roller i den här matchen. När många av oss ville se några juniorer få chansen åkte vi med relativt ordinarie lag och bara Ginning och Lundmark (+Ward) som juniorer. Färjestad, som hade andraplatsen att spela för (en rätt ordentlig morot) ställde upp med sju juniorer (+ extraforward och back-up-målvakt). Nånstans var det väl den skillnaden som tog ut sin rätt till slut.
Det är starkt gjort av LHC att vinna de här två senaste matcherna, och det gör ju eventuell kritik av laguttagningen bra mycket mer tandlös än om det hade blivit två förluster. Samtidigt vidhåller jag nog att jag faktiskt hellre sett typ tre juniorer (i mitt fall Costmar, Lyckåsen och Elliot Ekmark) få spela de 3-4 senaste matcherna på bekostnad av spelare som inte kommer att vara kvar nästa säsong - detta även om det hade lett till 3-4 raka förluster.
Apropå Frycklunds vara eller inte vara: Visst kändes väl matchningen igår som en liten indikation på att man är beredda att satsa på honom till nästa säsong? Måste varit säsongsbästa istiden för hans del, och han fick helt okej speltid i PP dessutom.