[size=150]Sverige[/size]
Magnus Johansson
Kommentar överflödig... Den enda sanna hjälten trots sina sejourer utanför LHC i delar av hans prime!
Skulle Mange haft X antal kilon till på kroppen, hade han spelat i NHL större delen av karriären, sett till hur NHL såg ut då!
...idag hade han varit given i NHL som är mer fart mindre fysik nu än då.
Tony Mårtensson
Ingen bubblare för mig, utan jag vill skriva in han här tillsammans med Mange.
För mig den bästa spelaren vi sett i Cluben tillsammans med Mange. Skit i hans sista år, det va han inte värdigt.
Men han var vår stjärna-, nyckelspelare och stomme innan intresse utomlands fick han att förstå han kunde tjäna de större pengarna i öst.
Bubblare utan kommantar jag vill high-lighta:
Ulf Söderström
Johan Franzén
[size=150]Finland[/size]
Fredrik Norrena
Bästa målvakten vi har haft som överträffade samtliga målvakter inklusive Lundqvist under NHL-lockouten!
Tjurig finne i målet, men fy vilken matchvinnare han va!
Ingen kan förbise Norrena att vara den utan tvekan viktigaste och bästa finnen vi haft i föreningen!
[size=150]Tjeckien[/size]
Jaroslav Hlinka
Gillade Hlinka även om det aldrig bar riktigt hela vägen! Än god, men ej fullgod ersättare till Tony i dennes frånvaro.
Artist som satte LHC på kartan dock, kanske i lite större utstäckning än vad Tony gjorde.
[size=150]Slovakien[/size]
Ivan Majesky
Tung, utan att vara ful, bra, stabil "Rahimi-typ" av spelare med än större kyla, och lite med "diskret" sett ur hur motståndarna kände mot han.
[size=150]Ryssland[/size]
N/A
Ingen värd att nämna från min sida.
[size=150]Norge[/size]
Jonas Holös
Inget snack... Han är en gigant. Ingen Norgefödd spelare har varit så viktig som han denna säsong!
Gedigen, pådrivare, självkritisk... Den perfekta backupen, eller stöttepelaren till Junland kommande säsong!
...förutsatt att han stannar.
[size=150]Danmark[/size]
Nichlas Hardt
Den bästa slutspels-spelaren LHC någonsin haft? Alltid gillat denna dansk och sved när han stack till Malmö!
Växer alltid i de stora matcherna och är en personlig hård favorit av en spelartyp LHC behöver. Tuff, men ej ful!
[size=150]USA[/size]
Mike Helber
Inget snack om saken... Legend i LHC-färgerna. Synd att han inte är en del av vår förening idag. Stor profil även efter spelarkarriären!
Broc Little
Snälla, trodde ni jag skulle glömma Broc?
För liten för NHL? Eller är det den där lilla finishen i touchen som ibland saknas?
Han är på gränsen till för bra för att spela här!
Utan honom hade vi kvalat denna säsong, men med ett bättre lag kring honom hade han haft potentialen att skjuta guldet till LHC.
Han är alla lags dröm. Vi ska vara glada att han valt att spela här!
[size=150]Kanada[/size]
Brendan Morrison
Tänkte länge här, men jag kanske har dåligt minne...
Visst har vi haft kanadicker som varit okej, eller bra men ingen mega-superstar värd namnet för mig tyvärr. :/
Fusk att ta till Lockout-säsongen, för vi hade många bra spelare här då men Morrison va motorn i vår kedja!
[size=150]Lettland[/size]
N/A
Meh...
[size=150]Tyskland[/size]
N/A
Mer meh...
[size=150]Ungern[/size]
Vilmos Gallo
Ansåg alltid Gallo hade mer lir i sig än vad han fick chansen att visa! (Det visade han i Timrå istället.)
Men samtidigt älskade Gallo att spela här, vilket jag inte tycker man ska underskatta!
Hade personligen gärna sett en återkomst, då jag vill ha profiler att relatera till i Cluben!