Hockeytröjan wrote
Hockeytröjan wrote
Måste ändå säga att vi sett över hela matchen är betydligt bättre i 5-5 trots att det ser trubbigt ut. Brynäs har tur att ingen puck trillat in, faktiskt.
PP-spelet är däremot bedrövligt.
Sen trillade det in en puck.
Sen en åt fel håll.
Sen en åt rätt håll.
Sen en till åt rätt håll i förlängning.
Kul med sport ibland :lol:
Som fan! Anekdot ifrån gårdagskvällen från ett prövat Cluben-hjärta:
Med fem kvar gav jag upp, stängde jag av och gick ut till bilen för att hinna till mitt sena hockeypass som börjar 22 i Gränbyhallen i Uppsala.
Kliver in i bilen och slår på sportradion precis när "DUDUH-DUH-DUH-MÅL!" ljuder och Holös kvitterar. SÅÅÅÅÅJA!!!
Kommer halvvägs till hallen när måljingeln ljuder igen och hör hemmajubel...hinner tänka:"fan fan fan, bara det inte är ifrån Gävle...." Speakern: "Och i GÄVLE skjuter Max Björk sitt hårdaste skott nånsin bla bla bla...."
HELVETE! Klart som fan att målvakten i gubblaget jag lirar med håller på Brynäs också så det kommer bli ett jävla hånande i omklädningsrummet. Var på väg att vända hem igen.
Åker ändå vidare. Kanske, kanske, kanske är det här kvällen som vi lyckas med en mirakelvändning. Sista rödljuset innan hallen. Sportradion gör sitt resultatsvep och går live till slutsekunderna i Gävle. Speaker: "Linköping jagar en viktig kvittering, tekning offensiv zon....pucken bak till Löfquist....MÅÅÅÅL! Linköping kvitterar med 30 sekunder kvar!!"
YEEEEEEEEESS!!! Blir så till mig att jag glömmer köra vid grönt och får några arga tutningar från bilen bakom.
Hinner nästan fram till hallen när de går till Gävle igen.
Speakern: "Ja, har står klockan fortfarande på 19:31 och spelet är inte igång än. Domaren skulle precis släppa pucken när någon uppmärksammade domarna på att Linköpings kvitteringsmål ska videogranskas....Publiken förstår ingenting, lagen förstår ingenting och för mig är det ett självklart mål. Kanske, kanske, kanske att Kärki touchade pucken och det är en hög klubba...."
MEN FÖR I HELVETES JÄVLA BAJSSKIT!! Klart som fan att de där jävla fuskarna och rövhålen i Situationsrummet vill att Cluben ska åka ur och ha Brynäs till slutspel....
Speakern: "Domarna är snabbt klara och kommer ut på isen igen. Mål! Det var det vi alla trodde och nånstans så måste vi komma till rätta med de här millimetergranskningarna...."
Djup suck av lättnad. Kommer fram till hallen precis när förlängningen dragit igång. Slår av bilen, fram med mobilen för att följa upplösningen på C More. Uppkopplingen strular....hinner tänka:..."menkomigennuförfanjagbetalar400spännimånaden för den här skiten...lovar att sändningen går igång lagom till Rödin-jävelns fula, firande ansikte..."
Det kopplar upp precis när Loffe (FÖRLÄNG!) glädjeskuttar in i plexit precis framför en segervrålande [mention]PetterssonGustaf[/mention]!
SÅÅÅÅJA! FUCKING ÄNTLIGEN! GE LOFFE FEM ÅR, NU!
Studsar in i förrådet, hämtar utrustningen och seglar in i omklädningsrummet och hör vår målvakt dra en tirad om "fyfan så dåliga vi är. Fyra utvisningar i rad och ett fem-mot-tre och vi klarar inte att avgöra och så tappar vi matchen med 30 kvar. Där rök slutspelet...."
Han vänder sig om, ser mig och jag drar på mitt allra nöjdaste segerflin. Byter om, drar på mig min hemauktionerade gameworn #38 SÖDERGRAN-tröja och hänger fem baljor på honom. Loffe-style.
Sov jävligt gott inatt, vill jag lova.