Hockeytröjan wrote
@[raderad]
Fattar inte heller vad du menar. Det är väl ingen här som vill ge Palve dåliga förutsättningar. Det förmodligen alla här vill är att få ut absolut max av det spelarmaterial som står till förfogande vid seriestart. Vi vet såklart inte - Men man kan anta att Rissanen är minst offensiv spets av Rissanen, Palve och Ljungh. När vi redan har en inkörd leading line med Little - Rissanen - Gordon är det ju ett perfekt tillfälle att använda våra två bästa (?) centrar att få till hela tre stycken leading lines. Vilken som är första- eller tredjakedja spelar ingen roll och den typen av uttryck tror jag kommer passa dåligt på kommande säsongs LHC, vilket jag verkligen gillar. Tidigare säsonger har det ofta funnits en tydlig förstakedja som blivit duktigt nedstängda i slutspel. Det är ju ett historiskt problem hos oss.
Tack för att du bättre lyckades sätta ord på mina tankar. Om det nu är så att man testar Palve med Broc och det uppstår magisk kärlek från första nedsläpp, kanonbra, kör då på det. Men som Tröjan säger så måste man inte splitta på Rissanem och Broc bara för att Palve anses ha en större offensiv uppsida. Det blir kanske bara waste att ha Little och Palve ihop, de kanske inte gör varandra bättre?! Ingen jävel vet just nu, alla spekulerar, och det är förbannat kul. Jag tycker det i alla fall, och jag vet inte vad Zengerle har för förväntningar om han tycker att truppen är avtändande...